א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
למרות ההתנגדות

הוסר ציור קיר אנטישמי לאחר שזכה לגינוי חריף

ראש עיריית אביניון בצרפת התנגד להסרת גרפיטי אנטישמי בשם 'חופש הביטוי', אולם האופי האנטישמי של הציור זכה לגינוי חריף על ידי פוליטיקאים וארגונים ציבוריים רבים. "הסירוב להסיר אותו בשם חופש הביטוי הוא שערורייה"

הוסר ציור קיר אנטישמי לאחר שזכה לגינוי חריף
הסרת הציור צילום: @AJC_Paris בטוויטר

ציור קיר אנטישמי המתאר את נשיא צרפת עמנואל מקרון כבובה בידיו של הסופר והכלכלן היהודי ז'אק אטאלי הוסר בעיר אביניון לאחר מחלוקת חריפה שטלטלה את העיירה. ראש עיריית אביניון התנגד תחילה להסרת הגרפיטי בשם 'חופש הביטוי'. אולם האופי האנטישמי של הציור, פרי ידיו של לקטו, אמן הידוע בקריקטורות פוליטיות שנויות במחלוקת, זכה לגינוי חריף על ידי פוליטיקאים וארגונים ציבוריים שונים.

הסרת הציור הענק

הלשכה הלאומית למלחמה באנטישמיות אמרה שהורתה לעורך הדין שלה להגיש תלונה ולזהות כל שותפות של רשויות מקומיות שיכולה הייתה להביא לגרפיטי שכזה. "תמונה זו מתאימה בכל הקודים של תעמולה אנטישמית ואיקונוגרפיה פשיסטית. הסירוב להסיר אותו בשם חופש הביטוי הוא שערורייה", אמר דובר הלשכה.

ז'אק אטלי, הוא אינטלקטואל וכלכלן צרפתי יהודי. שימש כיועץ לנשיא פרנסואה מיטראן. וכיהן כנשיא הראשון של הבנק האירופאי לבניה ולפיתוח. בהמשך יסד את הארגון הצרפתי ללא מטרות רווח 'Finance PlaNet'. שמטרתו מימון ללווים קטנים. אטלי חיבר למעלה מ-50 ספרים בנושאים מגוונים, עבור מומחים ועבור הקהל הרחב. בין השאר, כתב ספרי כלכלה, ספרי יהדות, ספרי היסטוריה, והוגדר על ידי המגזין פוריין פוליסי כאחד ממאה האינטלקטואלים המשפיעים בעולם. הוא תומך ישראל מסור אך מאמין שהטענות שהאנטישמיות מהווה בעיה פוליטית חמורה בצרפת הן טענות שווא.

צרפת אנטישמיות בצרפת ציור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד