י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
80 שנה לטבח

שר החוץ: "אסור לחזור על פשעים כאלה נגד האנושות"

היום, 4 ביולי, לטביה חוגגת את יום הזיכרון לקורבנות רצח העם היהודי, שנשרפו בבית הכנסת הגדול ובמקומות נוספים. "המגוון התרבותי גדל באירופה, למרבה הצער גם האנטישמיות גדלה"

שר החוץ: "אסור לחזור על פשעים כאלה נגד האנושות"
אנדרטת שואה אילוסטרציה צילום: Pixabay

אתמול (שני) ציינה לטביה את יום הזיכרון לרצח העם היהודי. במהלך מלחמת העולם הושמדו 70,000 יהודי לטביה במדינה שנכבשה אז על ידי הנאצים ובהוראת הכיבוש הנאצי נשרפו בתי הכנסת עם אנשים חיים בתוכם. אתמול ציינו באופן מסורתי, בריגה בירת לטביה ליד האנדרטה ליהודים הנרצחים, את יום הזיכרון הלטבי לשואה, נשיא לטביה אגילס לויטס ומכובדים אחרים הניחו פרחים. "אנשים הושמדו באכזריות, אנחנו לא יכולים להחזיר אותם, אבל זיכרון השואה צריך להישאר ולהעביר אותו מדור לדור, כי אסור לחזור על זה. אין הצדקה לאדישות ואין התיישנות על פשעים נגד האנושות", כך אמרה דוברת הפרלמנט, אינרה מורנייצ'ה.

לזכרם של הקורבנות היהודים נאם גם שר ההגנה ארטיס פבריקס: "רביעי ביולי הוא היום שבו לטביה מציינת את הטרגדיה העולמית של השואה, עלינו לזכור את אלה שסבלו ממעשי זוועות המשטר הנאצי לפני 80 שנה, עלינו לטפח ערכים המאחדים את החברה, ככל שהמגוון התרבותי גדל באירופה, למרבה הצער גם האנטישמיות גדלה, אסור לשכוח את האיום שהיא מהווה על חופש הפרט".

יו"ר מועצת הקהילות היהודיות של לטביה, ארקדי סוכרנקו, "רביעי ביולי היה יום טראגי ומשמעותי, השמדת היהודים למרבה הצער, הקהילה היהודית של לטביה לא שרדה, וחלק מהנושאים (פיצויים) עדיין לא נפתרו", אמר. סוכרנקו גם הודה לארגונים יהודיים בינלאומיים ולמדינה על העזרה שהם מספקים כדי להבטיח שניצולי השואה יחיו ברווחה, לדבריו, הקהילה היהודית עושה הכול כדי להקל עליהם לעבור את השנים הללו, "המדינה מספקת את כל התנאים להוראת שיעורי השואה בבתי הספר, לזכור ולא לשכוח את הימים ההם" אמר.

שר החוץ של לטביה אדגר רינקביץ' ציין כי "לפני 80 שנה הציתו הנאצים ושותפיהם את בית הכנסת בריגה ברחוב גוגול יחד עם האנשים הכלואים בו, וסימנו את תחילתו של רצח העם היהודי בלטביה, היום יחד עם יהודי לטביה, אנו מנציחים את קורבנות השואה, אסור לחזור על פשעים כאלה נגד האנושות".

לטביה שואה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד