י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ארבעת המופלאים

הצעירים הניחו תפילין לחוגגים במצעד העצמאות בשיקגו וניצלו מהטבח הנורא

ארבעה בחורים מחסידות חב"ד שזיכו בהנחת תפילין את היהודים הרבים שהגיעו לחגוג במצעד יום העצמאות בעיר שיקגו, ניצלו מהטבח הנורא שהיה במקום כשפסיכופת בן 22 ירה מגג סמוך לעבר החוגגים. הבחורים נמלטו לעבר ביתו של אחד החברים, ובחסדי שמים לא נפגעו מהירי

הצעירים הניחו תפילין לחוגגים במצעד העצמאות בשיקגו וניצלו מהטבח הנורא
ארבעת הבחורים שניצלו מהטבח צילום: עדכוני חב"ד

צעיר שפתח באש אתמול לעבר חוגגים בשיקגו בזמן שצעדו בתהלוכה חגיגית לרגל יום העצמאות של ארה"ב, הרג ששה אנשים ביניהם שני יהודים, ופצע קרוב לשלושים חוגגים ביניהם ילדים. הרוצח רוברט קרימו, בן ה-22 נעצר מספר שעות לאחר מכן בחשד לביצוע הטבח.

זמן קצר לאחר השעה 10:00 בבוקר - שעון מקומי, כשהמצעד במרכז היילנד פארק יצא לדרך, החל היורה לירות לתוך ההמון מגג בניין. החמוש נמלט, כוחות אכיפת החוק פתחו במצוד, ונמסר כי "רובה רב עוצמה" נמצא על ידי המשטרה לאחר הירי.

ארבעה בחורים חסידי חב"ד שזיכו בהנחת תפילין את היהודים הרבים שחגגו במצעד יום העצמאות בשיקגו, ניצלו מהטבח הנורא שהיה במקום. ‏ארבעת הבחורים שניצלו בנס מהפיגוע המחריד בהיילנד פארק, הם מנחם מענדל זלמנוב בן 17, דובער יארמוב בן 17, מנחם מענדל בוקיעט בן 16, מאיר שלמה בערגשטיין בן 17.

אליעזר זלמנוב, אביו של, מנדי זלמנוב בן ה-17, אחד מארבעת הנערים, המבקר שם כל יום שישי למבצע הנחת תפילין, הוא שליח חב"ד בצפון מערב אינדיאנה, כשעה וחצי נסיעה ממקום האירוע. הוא סיפר אתמול (שני) ל'בחדרי חרדים' לאחר הירי, על הרגע שבו בנו הבין שהוא נמצא באירוע ירי. "הבן שלי הבין מיד שיש ירי, הוא לא ראה את הירי ולא את הגופות או אנשים פצועים, הוא מיד נמלט עם חבריו לבית סמוך והתקשר אלי להגיד שהכול ברוך השם בסדר. הוא דיבר איתי מאז כמה פעמים, הוא נמצא במרחק של שעה וחצי ממני, הוא היה בניו יורק לרגל ג' תמוז היארצייט של הרבי, והוא משם הגיע לשיקגו לישיבה, וביקשו ממנו מהישיבה לזכות את הרבים".

מיכל שנוביץ, מנהלת של בית חב"ד בבית הכנסת המרכזי של השדרה המרכזית, הייתה מחוץ למרכז חב"ד הממוקם בלב מסלול המצעד, במרחק ארבעה רחובות בלבד מהירי. לפתע ראתה המונים רצים לעברה. "המצעד בקושי התחיל. פתאום אני רואה את כולם רצים לקראתנו", סיפרה שנוביץ לאתר Chabad.org. היא החלה לזרז אנשים להימלט למקום מבטחים בבית חב"ד הממוקם בסמוך. "תיכנסו פנימה, זה בית כנסת", היא צעקה לעוברים ושבים ההמומים.

שליח חב"ד תפילין טבח ירי שיקאגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד