ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בארמון האליזה

לפיד בביקור מדיני ראשון: "איראן מסתירה מידע"

ראש הממשלה הנכנס פתח את ביקורו המדיני הראשון בפריז, הדגיש את השותפות בין המדינות ועלה להתקפה נגד איראן: "איראן מסתירה מידע מהעולם - העולם חייב להגיב". מקרון הגיב גם הוא: "צריך להגן על הסכם הגרעין ולקחת בחשבון את האינטרסים של שותפים אזוריים כמו ישראל"

לפיד בביקור מדיני ראשון: "איראן מסתירה מידע"
רה"מ לפיד בצרפת צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד נחת היום (שלישי) בצרפת וקיים את הביקור המדיני הראשון שלו בתפקיד, ימים בודדים עם כניסתו אליו במקום נפתלי בנט.

עם נחיתתו, הגיע לפיד לארמון האליזה למפגש עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. בהצהרה שנשאו השניים, אמר לפיד: "ישראל וצרפת הן לא רק חברות, אלא גם שותפות אסטרטגיות. יש בינינו סדרה של שיתופי פעולה כלכליים וביטחוניים, וביחד אנחנו נחושים להרחיב אותם ולפתח אותם, בייחוד לתחומים הטכנולוגיים".

הוא גם התייחס לסוגיה האיראנית: "איראן מסתירה מידע מהעולם, מעשירה אורניום מעבר למותר, מסירה את מצלמות הפיקוח מאתרי הגרעין שלה. למול כל זה העולם צריך להגיב".

"חיזבאללה מחזיק בלבנון יותר ממאה אלף טילים המכוונים אל ישראל. הוא מנסה להפעיל למולנו טילים וכתב"מים איראנים. ישראל לא תשב בחיבוק ידיים מול התקפות חוזרות-ונשנות כאלה".

מקרון הגיב גם הוא, "צריך להגן על הסכם הגרעין ולקחת בחשבון את האינטרסים של שותפים אזוריים כמו ישראל. זו החובה שלנו לוודא את ביטחון ישראל". 

יאיר לפיד עמנואל מקרון צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד