י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בניגוד לדיווחים

הרוסים לא דרשו מ'הסוכנות היהודית' להפסיק פעילותה

לאחר הפרסום כי הרוסים הורו לסוכנות היהודית להפסיק את עבודתה, הסוכנות היהודית מבקשת להבהיר כי, בניגוד לפרסומים מסוימים, לא התקבלה הנחיה מממשלת רוסיה להפסקת פעילותה של עמותה מיסודה של הסוכנות

יהודים ברוסיה: אילוסטרציה
יהודים ברוסיה: אילוסטרציה צילום: לוי נאזרוב

היום (שלישי) דווח כי הרוסים הורו לסוכנות היהודית להפסיק את עבודתה ברוסיה, הדבר הביא להתייחסות של שרת הקליטה פנינה תמנו שאטה שפנתה לראש הממשלה יאיר לפיד שיבדוק את הנושא, אך על פי הודעת הסוכנות היהודית "התכניות של הסוכנות וכל הפעילויות המתוכננות נמשכות כסדרן".

עוד נאמר מטעם הסוכנות כי "במסגרת הליכים שוטפים של בקרה ובדיקה שמקיימות הרשויות המוסמכות ברוסיה מול נציגויות הסוכנות מזה כמה שנים, ובהמשך להליך בקרה אדמיניסטרטיבי שהתנהל למעלה משנה, התקבל במשרדי הסוכנות במוסקבה לאחרונה מכתב מהרשויות ובו הערות וביקורת בנושאים שנבדקו. מדובר בנושאים מינהליים בעיקרם, אך המכתב מצביע על בעיות שלדברי מחבריו נמצאו בביקורת ועל ההשלכות המשפטיות האפשריות שלהן".

"המכתב מזמין את הסוכנות להגיב בכתב על אי הסכמה בנוגע לעובדות המצויינות בו, ולפיכך בכוונת הסוכנות ללמוד לעומק את משמעות הדברים שעלו והשלכותיהם, ולהתייחס בהתאם במסגרת המגעים השוטפים המתקיימים עם הרשויות".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', גורמים בסוכנות היהודית אישרו כי קיבלו מכתב מממשלת רוסיה בתחילת השבוע, ובו דרישות שונות, אך מתברר כי בין הדרישות לא היה שום הוראה להפסיק את הפעילות, "כחלק מהעבודה של משלחת הסוכנות היהודית ברוסיה, אנו נדרשים מדי פעם לבצע התאמות מסוימות, כנדרש על ידי הרשויות", נמסר מהסוכנות היהודית. אך בעוד לדיווח נוסף כי ישנה הוראה להפסיק את עבודתה, מתברר כי זה לא נכון.

גם משרד החוץ הרוסי הכחיש את הדיווח על דרישות לכאורה ממוסקבה לסגור את הסוכנות וכינה שמועות כאלה פרובוקציה. "המאמר הוא פרובוקציה, שהוכרזה בצד הישראלי", נמסר ממשרד החוץ הרוסי לתקשורת הרוסית.

הסוכנות היהודית רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד