י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקרב ב'יהדות התורה' נפתח

'אגודה' מתבצרים ותוקפים: "מעולם 'דגל' לא עמדו בהסכמים"

ב'דגל התורה' מעוניינים לשמר את המיקומים ברשימה גם לכנסת הבאה, אולם ב'אגודה' טוענים כי ישנו הסכם וצריך לעמוד בו. הרצון הוא להציב את נציג גור החדש בראש הרשימה. ב'דגל' עדיין לא הגיבו וצפויים הפעם אף להחריף את העימות לכדי פיצול וריצה נפרדת | כל הפרטים

'אגודה' מתבצרים ותוקפים: "מעולם 'דגל' לא עמדו בהסכמים"
משה גפני/יצחק גולדקנופף צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

עם היציאה לבחירות, הקרב הקבוע בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' מגיע גם הוא, הפעם למרות הסכם שנחתם הקובע שיווניות בין הסיעות, כאשר בכנסת אחת 'אגודת ישראל' תחזיק במקומות האי זוגיים והמקום הראשון, ו'דגל' תבחר תפקידים ראשונים ובכנסת הבאה הסדר יתהפך.

כעת עם היציאה לבחירות העלו ב'דגל התורה' טענה כי הקדנציה שחלפה הייתה בת שנה בלבד בהם היו החרדים באופוזיציה ולא חולקו תפקידים, כך שהמטרה היא שמשה גפני ימשיך לעמוד בראשות המפלגה, ומעבר לכך למנוע מנציג גור המיועד יצחק גולדקנופף לעמוד בראש, וגם על הדרך לדחוק את ישראל אייכלר למקום השמיני, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים'.

ב'אגודת ישראל' התכנסו היום (שלישי) לישיבה ראשונה בפורום ועדת השמונה, במהלכה הוחלט להתעקש על יישום ההסכם, הכולל את יצחק גולדקנופף שיעמוד בראשות הסיעה וממילא ח"כ ישראל אייכלר ישובץ במקום השביעי והריאלי, לעומתו ח"כ יצחק פינדרוס ידחק למקום השמיני שמוטל בספק.

ב'אגודת ישראל' טענו באותה ישיבה כי למרות שחלפה שנה, גם מערכת הבחירות הקודמת באה אחרי ממשלת גנץ-נתניהו שהתפרקה גם היא אחרי כשנה, "למרות שאז חולקו תפקידים אבל לא יישמנו כלום כי לא היה תקציב", לדבריהם, "אז גפני התעקש ליישם את ההסכם והסכמנו, אין טעם שזה לא יקרה הפעם".

במהלך הפגישה הועלו טענות חריפות יותר כנגד סיעת האחות 'דגל התורה', כשאחד מהחברים טען, "לא היה פעם אחת שדגל התורה עמדו בהסכמים עליהם הם חתמו", הוא נימק, "ההסכם נחתם לפי כנסות ולא לפי חלוקת תפקידים או אורך הקדנציה".

כעת ניאלץ להמתין לתשובת 'דגל התורה', לראות האם יוותרו על הדרישה שיצחק גולדקנופף יהיה במקום הראשון, האם יתעקשו לשמור את מקומו של יצחק פינדרוס במקום ריאלי (מקום 7), ומעבר לכל, האם ישלפו את איום פיצול המפלגה והליכה נפרדת, שכפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', האפשרות הזו עדיין על הפרק.

יצחק גולדקנופף משה גפני דגל התורה אגודת ישראל בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד