י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דרמה פוליטית בבריטניה

לאחר מסע לחצים: ג'ונסון הודיע על התפטרותו

לאחר ששרים רבים בבריטניה הודיעו על התפטרותם במחאה נגד ראש הממשלה ג'ונסון שטען כי לא ידע על האשמות שהועלו נגד בכיר בממשלה ב-2019 שהתנהג בצורה לא הולמת, בוריס ג'ונסון התפטר מתפקידו | עשרות בכירים התפטרו ב-24 שעות האחרונות ולג'ונסון לא נותרה ברירה

בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסון צילום: לשכת ראש ממשלת בריטניה

דרמה בממשלת בריטניה: ידיד ישראל, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, הגיש לפני זמן קצר (חמישי) את התפטרותו, לאחר ששרים בכירים כמו שרי האוצר והבריאות התפטרו מממשלתו.

ג'ונסון אמר בנאום ששודר לאומה: "זהו בבירור הרצון של המפלגה שיהיה לה מנהיג חדש, ולפיכך ראש ממשלה חדש, התהליך צריך להתחיל עכשיו, בשבוע הבא נודיע על לוח זמנים, אני רוצה לומר למיליונים שהצביעו בעדנו הרבה מהם בפעם הראשונה, תודה על כל, זכינו ברוב גדול מאז 1987, הרגשתי שזאת הייתה המחויבות שלי לקיים את כל מה שרצינו לעשות ב-2019. אני גאה מאוד בהישגים של הממשלה, בברקזיט, ביציאה המהירה ביותר ממגיפת הקורונה ובהובלת המערב נגד פוטין".

עוד אמר: "אני מתחרט שלא הצלחתי לראות הרבה מהפרויקטים מתממשים, בפוליטיקה אף אחד אינו בלתי ניתן להחלפה המערכת שלנו תספק מנהיג או מנהיגה חדשה, להם אני אומר - אני אעניק לכם כמה תמיכה שאוכל, אני עצוב על כך שאני מוותר על המשרה הכי טובה בעולם, העתיד שלנו, העתיד של בריטניה, הוא מוזהב".

ג'ונסון בנאומו

התפטרות השרים הגיעה לאחר שראש הממשלה ג'ונסון אמר בראיון שלא היה צריך למנות את כריס פינצ'ר לתפקיד יו"ר הפרלמנט בפברואר האחרון, בעקבות טענות שעלו נגדו בעבר כי התנהג בצורה בלתי הולמת בלשון המעטה, מסתבר כי ג'ונסון ידע על מעללי האיש אך טען שלא ידע. עשרות בכירים התפטרו, ראש הממשלה הבין כי הוא ללא גיבוי, והתפטר. בבריטניה מדווחים כי ג'ונסון יישאר בתפקידו עד שמנהיג חדש ייבחר במהלך הקיץ.

בסוף ינואר האחרון פורסם דוח שבדק את התנהלות ג'ונסון והשתתפותו במסיבות בזמן הסגר, וקבע כי "מדובר בכישלון מנהיגותי ושיפוטי". בתגובה לדוח החמור, ג׳ונסון הגיב בהבעת חרטה - אך ללא הודעה על כך שהוא מתפטר.

ג'ונסון הודה כי השתתף במסיבה ברחוב דאונינג 10 ב-20 במאי 2020, כאשר חוקי הקורונה הגבילו מפגשים חברתיים למינימום, ואמר כי הוא מבין את הכעס שהחשיפה גרם. "אני יודע את הזעם שחשים על הממשלה שאני מוביל, כשברחוב דאונינג עצמו הכללים אינם מבוצעים כראוי על ידי האנשים שקובעים את הכללים", אמר ג'ונסון.

ג'ונסון, שזכה בניצחון מוחץ בבחירות ב-2019 עם הבטחה להבטיח את יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, אמר שהוא מתחרט על המסיבה, וחשב שההתכנסות היא אירוע לצורך עבודה, דברים שגרמו ללעג מהאופוזיציה.

סקר קצר שנערך בבריטניה ביום שלישי מצא כי 69% מהבריטים שנשאלו רוצים שג'ונסון יתפטר. הסקר של 3,009 מבוגרים מצא שרק 18% רוצים שהוא יישאר. מבין המצביעים השמרנים שנשאלו, 54% אמרו שהם רוצים לראות את ג'ונסון הולך, בעוד ש-33% רוצים שהוא יישאר, מה שמראה שג'ונסון הפך לדמות לא פופולרית בקרב מצביעים רבים שנמשכו בתחילה למנהיגותו ב-2019, כאשר זכה ברוב גדול.

מנהיג האופוזיציה ממפלגת הלייבור בבריטניה, קייר סטארמר, צייץ ביום שלישי כי "מפלגת הקואליציה מושחתת ושינוי של אדם אחד לא יתקן את זה. רק חילופי ממשלה אמיתיים יכולים לתת לבריטניה את ההתחלה החדשה לה היא זקוקה".

בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד