י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
האסון בקהילה בארגנטינה

בקרובי אקדש: עמוד ההוראה שלח ניחומים למשפחת חבאז

עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין שלח מכתב תנחומים מיוחד, בכתב ידו, למשפחת חבאז המתגוררים בבואנוס איירס בארגנטינה אשר חמישה מבני משפחתם נספו בשריפה הנוראה

בקרובי אקדש: עמוד ההוראה שלח ניחומים למשפחת חבאז
הגר"י זילברשטיין בשיעור בכולל בחולון צילום: שוקי לרר

לאחר האסון הנורא שאירע בקהילה היהודית בארגנטינה, שם נספו חמשה מבני משפחתם, האמא סופיה כיבודי חבאז בת 49, הבת קמילה בת ה- 16, אסתר בת ה- 9, אורלי בת ה- 8, ורפי בן ה- 4. פנו קרובי ומכירי המשפחה לחבר מועצת גדולי התורה, עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן, אם יוכל לשלוח טללי נוחם למשפחה הכאובה, לאב הרב יצחק חבאז בן ה - 55 שהיה במצב קריטי, ולשאר בני המשפחה הפצועים והזקוקים עדיין לרחמי שמים מרובים.

הגר"י זילברשטיין הידוע באהבתו הגדולה לעם ישראל קדושים, וברחמיו המרובים לרבבות עם ישראל הבאים תמיד ומתדפקים על דלתותיו, הקדיש מזמנו וטרח וכתב בכתב יד קדשו מכתב תנחומים ארוך המתפרס על עמוד שלם.

את המכתב פותח הגר"י זילברשטיין: "נאמר בתורה (ויקרא י' ג') ויאמר משה אל אהרן הוא אשר דיבר ה' לאמר בקרובי אקדש, ועל פני כל העם אכבד, וידם אהרן! ופרש"י בקרובי בבחירי ועל כל העם אכבד, כשהקב"ה עושה דין בצדיקים מתיירא ומתעלה ומתקלס... וכן הוא אומר נורא אלוקים ממקדשך... ממקודשיך עכ"ל.

כאן פונה הגר"י לבני המשפחה וכותב להם: "משפחת חבז הקדושה יחיו: השי"ת נתן לכם את התואר "בקרובי אקדש" אתם הקרובים מאד להשי"ת, הוא בחר בכם להתקדש ולקרוא לכם "בקרובי" אקדש. השי"ת הודיע שעל ידי הזעזוע הנורא שקרא לכם, הוא מתקדש בעיני כל העם, שמו הגדול מתקדש על ידכם, כי גם אתם קבלתם את הדין ואמרתם "ה' נתן וה' לקח יהי שם ה' מבורך".

ותזכו לראות בישועת ה' ובתוך שאר אבלי ציון וירושלים תנוחמו הכותב והחותם בדמע יצחק זילברשטיין.

המכתב נשלח על ידי שליח מיוחד מארץ הקודש לארגנטינה, והובא לבני המשפחה, אשר ציינו כי המכתב גרם להתרגשות בראותם את אחד מגדולי הדור אשר מקום מושבו בארץ ישראל, ולא הכיר כלל את המשפחה, טורח וכותב מכתב עבורם, וניכרים הדברים משורות המכתב כיצד שרוי היה הגר"י זילברשטיין בצער רב מהאסון הנורא. יתן ה' שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולנו.

הרב יצחק זילברשטיין ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד