כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מצוקת הדיור וקרן ליתומים ואלמנות

היסטוריה בחב"ד: חב"ד מקימה כפר חב"ד שלישי

כ-120 נציגי וראשי קהילות השתתפו אמש באירוע שיזמה אגודת חסידי חב"ד • בתוכנית הכינוס, הקמת כפר חב"ד שלישי • פורום קהילות אנ"ש מקצועי ורחב בו יגישו סיוע בטיפול במצוקת הדיור, התעסוקה, ובקרן יתומים מיוחדת

היסטוריה בחב"ד: חב"ד מקימה כפר חב"ד שלישי
כינוס אגודת חסידי חב"ד צילום: מנדי קורנט

כ- 120 נציגי קהילות חב"ד הפזורים ברחבי הארץ באירוע ייחודי מסוגו, שהתקיים בכפר חב"ד. מטרת האירוע: הקמת פורום קהילתי בו ינהלו החברים בו מיזמים מיוחדים בקהילות השונות.

בין המיזמים: טיפול במצוקת הדיור בקרב בני הקהילה, טיפול במצב התעסוקתי, וכן הקמת קרן שתתן ביטוח מחיה למקרה של יתומים והאלמנות ל"ע בקהילות חב"ד. מאחורי היוזמה עומדת אגודת חסידי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב.

סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד הגאון רבי מנחם מנדל גלוכובסקי אמר באירוע: "חב"ד מזמינה את כל עם ישראל לסעודות שבת בכל העולם, מה קורה בקהילות שלנו?! לא יעלה על הדעת שיתומים ואלמנות ואנשים שזקוקים לתמיכה בקהילה שלנו ישארו לעצמם ולא יוזמנו מידי שבת להתארח, היוזמה הזו של אגודת חסידי חב"ד היא פריצת דרך אדירה, הגיע הזמן לקחת אחריות ולדאוג לקהילות שלנו".

מרא דאתרא דכפר חב"ד הגאון רבי מאיר אשכנזי פתח בכך: "כח האחדות של כל ראשי ונציגי הקהילות יכול לתת מזור לכל יחיד ויחיד בכל קהילה וקהילה, כשמסכלים על העוצמה שיש כאן סביב השולחן שואלים איך דבר כזה לא היה עד היום?!"

גם נושא מצוקת הדיור שהוא נחלת כל המיגזרים בארץ ולא פוסח על קהילת חב"ד עלה על השולחן, מזכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג הציג את מענה הרבי מחב"ד "הגיע הזמן להקמת כפר חב"ד ג'" וסיפר על כך שבמשך השנתיים האחרונים עושה אגודת חסידי חב"ד מסע ארוך במשרדי הממשלה והתכנון להקמת ישוב חב"ד של בתים צמודי קרקע במקום פסטורלי בדרום הארץ בלב יער יתיר לא רחוק מהעיר באר שבע, כשבליבו של הישוב יוקם מלון עם 200 חדרים עבור קבוצות נופשים של קהילות יהודיות מהעולם, מה שיתן אופי של ישוב נופש למקום.

לסיום הוקם פורום של ראשי הקהילות בו יעלו רעיונות שונים הקיימים בקהילות השונות, וליצירת שיתופי פעולה ובניית כח מאוגד.

מאחורי היוזמה עומד כאמור יו"ר חב"ד בישראל ומראשי חב"ד העולמית הרב יוסף יצחק אהרונוב, שיוזמותיו זכו במשך השנים לפרסים ועיטורים ממשלתיים

חב"ד יוסף יצחק אהרונוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד