ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
'כולם אוהבים אותך'

התפטרות ג'ונסון: אוקראינה דואבת, רוסיה לועגת

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התקשר לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כדי להביע את רגשותיו על הידיעה על התפטרותו. "כולנו שמענו את החדשות האלה בעצב. לא רק אני, אלא גם החברה האוקראינית כולה, שמאוד אוהדת אותך", אמר זלנסקי. סגן ראש מועצת הביטחון הרוסית, דמיטרי מדבדב כתב בטלגרם כי "החברים הכי טובים של אוקראינה עוזבים"

התפטרות ג'ונסון: אוקראינה דואבת, רוסיה לועגת
בוריס ג'ונסון נפגש עם וולודימיר זלנסקי צילום: דוברות ממשלת בריטניה

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הגיב להתפטרות של בוריס ג'ונסון מתפקיד ראש ממשלת בריטניה ואמר, "כל המשרד שלי וכל האוקראינים אסירי תודה לך על עזרתך. אין לנו ספק שתמיכתה של בריטניה תישמר, אבל המנהיגות האישית והכריזמה שלך הפכו את זה למיוחד", עוד הוסיף הנשיא והתייחס להתפטרות המהדהדת: "כולנו שמענו את החדשות האלה בעצב, לא רק אני, אלא גם החברה האוקראינית כולה, שמאוד אוהדת אותך", כך זלנסקי בהצהרה שפרסמה לשכת נשיא אוקראינה.

בוריס ג'ונסון ביצע שתי נסיעות לקייב מאז הפלישה הרוסית, והיה המנהיג הבכיר הראשון שביקר בקייב ב-9 באפריל, שבועיים לאחר שהכוחות הרוסים גורשו חזרה מפרברי הבירה.

ראש ממשלת בריטניה היוצא בוריס ג'ונסון הבטיח לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי ימשיך לעבוד עם שותפים לסיום מצור התבואה בשבועות הקרובים, כך אמר דוברו של ג'ונסון. "הנשיא זלנסקי הודה לראש הממשלה על פעולתו הנחרצת כלפי אוקראינה, ואמר שהעם האוקראיני אסיר תודה על המאמצים של בריטניה", אמר דובר ראש ממשלת בריטניה. "ראש הממשלה סיים את השיחה בשבח הנשיא זלנסקי ואמר: 'אתה גיבור, כולם אוהבים אותך'", מסר הדובר.

היועץ לנשיא אוקראינה מיכאילו פודוליאק הודה לבוריס ג'ונסון על תמיכתו במדינה לאחר פלישת רוסיה. בציוץ בטוויטר הודה פודוליאק לג'ונסון על היותו "הראשון שהגיע לקייב, למרות התקפות טילים". הוא הודה לג'ונסון על ש"הבין את האיום של מפלצת ההפדרציה הרוסית, ותמיד היה בחזית התמיכה באוקראינה".

מנגד גורמים רוסיים בירכו על התפטרותו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שהוא אחד התומכים הנלהבים של ממשלת אוקראינה במאבקה בפלישה הרוסית המתמשכת. סגן ראש מועצת הביטחון הרוסית, דמיטרי מדבדב כתב בטלגרם כי "החברים הכי טובים של אוקראינה עוזבים".

הוא הוסיף כי התפטרותו של ג'ונסון הייתה "תוצאה נכונה של החוצפה והפוליטיקה הבריטית מהביוב, במיוחד ברמה הבינלאומית".

מזכיר העיתונות של הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי "מבחינת מר ג'ונסון, הוא לא אוהב אותנו. וגם אנחנו לא אוהבים אותו". ויאצ'סלב וולודין, יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט ברוסיה, אמר כי "הליצן הולך". הוא כינה את ג'ונסון "אחד האידיאולוגים העיקריים של המלחמה נגד רוסיה עד האוקראיני האחרון", והפציר במנהיגי אירופה לחשוב "לאן מובילה מדיניות כזו".

מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה בוריס ג'ונסון ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד