כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ימין על מלא

סקר חדש: לראשונה גוש נתניהו משיג 61 - שתי מפלגות לא עוברות

סקר חדש שמתפרסם הבוקר בעיתון 'מעריב' - 115 ימים ליום הבוחר, מעניק לנתניהו והחרדים סיבות לחייך, כאשר לפיו הגוש משיג יחד - ארבע מפלגות בלבד - 61 מנדטים. הליכוד ויש עתיד ממשיכות לזנק, לעומת 'ימינה' בראשות איילת שקד ו'מרצ' שלא עוברות את אחוז החסימה

סקר חדש: לראשונה גוש נתניהו משיג 61 - שתי מפלגות לא עוברות
נתניהו במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

115 ימים לבחירות: שבוע חלף ללא סקר מנדטים במערכת הבחירות הנוכחית ובינתיים ישנן תנודות. שבוע חלף גם כן מאז יאיר לפיד נכנס לתפקיד ראש הממשלה, ומנגד בליכוד חששו מפני נזק תדמיתי בקמפיין בעקבות התבטאותם של חברי הכנסת יואב קיש ושלמה קרעי לפטר את היועצת המשפטית לממשלה לאחר הבחירות, אולם נראה מתוצאות סקר שמתפרסם הבוקר כי הליכוד ובנימין נתניהו דווקא מתחזקים ומשיגים ממשלה. 

לפי סקר שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' בראשות מנחם לזר עבור עיתון 'מעריב', לו הבחירות היו מתקיימות היום, בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה הבא בראשות קואליציה שמונה 61 חברי כנסת ללא 'ימינה' של איילת שקד שלראשונה מאז קיבלה לידיה את הנהגת המפלגה לא עוברת את אחוז החסימה.

ראש הממשלה הבא? נתניהו במליאה. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

להלן התוצאות: 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו משיג בסקר 36 מושבים בכנסת ה-25, לעומת 30 בכנסת הנוכחית, 'יש עתיד' של יאיר לפיד מתחזקת קמעא ל-23 מושבים, לעומת 17 כיום.

מפלגת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר רושמת את ההישג וההפתעה של הבחירות סקר אחר סקר ומשיגה 10 מושבים לעומת 6 כיום, מפלגת 'כחול לבן' של בני גנץ מתחזקת גם כן מ-8 כיום ל-9 בסקר, ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי דווקא נחלשת ל-8 מושבים מ-9 בכנסת הנוכחית.

מפלגת 'יהדות התורה' בראשות משה גפני או יצחק גולדקנופף (עדיין לא הוכרע) - שומרת על כוחה האלקטורלי ומשיגה 7 מושבים בכנסת הבאה. 'הרשימה המשותפת' בראשות איימן עודה - שומרת גם היא על כוחה ומשיגה 6 מושבים, מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי משיגה 6 מושבים, 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן מתאוששת מעט לעומת הסקרים הקודמים ועולה ל-6 מושבים.

הצמד המפתיע. צילום: פלאש 90.

מפלגת 'תקווה חדשה' של גדעון סער שבחלק מסקרים לא עברה את אחוז החסימה, צולחת אותו בסקר הנוכחי עם 5 מושבים, מפלגת 'רע"מ' של מנסור עבאס שבבחירות היוותה לשון מאזניים, מקבלת 4 מושבים ומרחפת מעל אחוז החסימה.

מתחת לאחוז החסימה ומחוץ לכנסת, נמצאות לפי סקר 'מעריב', 'ימינה' בראשות איילת שקד עם 2.6% מהקולות, וכן מפלגת 'מר"צ' שהשיגה בבחירות האחרונות 6 מושבים, שמקבלת בסקר - 2.1% ולא נכנסת לכנסת אחרי שנים רבות.

תוצאות הגושים:

לפי הסקר, לו הבחירות היו היום, גוש נתניהו שמורכב ממפלגות: הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה משיג 61 מנדטים ומרכיב ממשלת ימין על מלא, לעומת זאת גוש ה'רק לא ביבי' שתומך ביאיר לפיד לראשות הממשלה - משיג 53 מנדטים כשבתווך 'הרשימה המשותפת' עם 6 מנדטים. 

בסקר השתתפו 711 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, 614 יהודים ו־97 ערבים. איסוף הנתונים נעשה באמצעות הפאנל האינטרנטי של Panel4All. הסקר נערך ב־6־7 ביולי 2022. טעות הדגימה המרבית בו: 4.2%.

 

סקר מנדטים סקר מעריב איילת שקד פאנלס פוליטיקס בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד