כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לראשונה מאז 2017

רה"מ לפיד שוחח עם יו"ר הרשות אבו מאזן | שקד: "מציעה להיגמל מהאובססיה"

אחרי שאמש נועד שר הביטחון גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית, היום שוחח עם האחרון ראש הממשלה לפיד. אבו מאזן בירך את לפיד על היכנסו לתפקיד רה"מ, לפיד ברך את יו"ר הרשות לרגל חג הקורבן | שקד תקפה: "מציעה להיגמל מהאובססיה לרוץ לברך דווקא את אבו מאזן"

רה"מ לפיד שוחח עם יו"ר הרשות אבו מאזן | שקד: "מציעה להיגמל מהאובססיה"
אבו מאזן//יאיר לפיד צילום: פלאש90

ראש הממשלה יאיר לפיד ויו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) שוחחו בטלפון לפני מספר דקות (שישי). זו הפעם הראשונה מאז שנת 2017 שראש ממשלה ישראלי משוחח עם יו"ר הרשות.

השיחה בין השניים מגיעה ברקע הגעתו בשבוע הבא של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לביקור באזור ולפי הדיווח הבקשה לשיחה בין לפיד לאבו מאזן הגיעה מהבית הלבן.

במהלך שיחתם ברך יו"ר הרשות את ראש הממשלה על כניסתו לתפקיד וראש הממשלה ברך את יו"ר הרשות לרגל חג הקורבן. בהודעה הרשמית נאמר כי השניים שוחחו על המשך שיתוף הפעולה, והצורך להבטיח שקט ורגיעה.

השרה איילת שקד מיהרה לתקוף את הקשר עם יו"ר הרשות: "ברוך השם הסכמי אברהם נתנו פתח לשגר ברכות לרגל חג הקורבן למגוון של מדינות ערביות. מציעה להיגמל מהאובססיה לרוץ לברך דווקא את אבו מאזן שפנה לבית הדין בהאג כדי להעמיד את חיילי צה"ל לדין", צייצה בטוויטר.

גם בליכוד מיהרו לתקוף את ההתקרבות לאבו מאזן: "אחרי עשור שבו נתניהו הוריד את הסוגייה הפלסטינית מסדר היום העולמי, לפיד וגנץ מחזירים למרכז הבמה העולמית את אבו מאזן שלא מפסיק להסית לרצח ישראלים. לפיד סגר ממשלה עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת ולכן הוא מחויב לאבו מאזן. רק ממשלה לאומית חזקה ויציבה של הליכוד בהנהגת נתניהו תשמור על מדינת ישראל ותחזיר את הביטחון והתקווה לכל אזרחי ישראל".

אמש נפגש שר הביטחון בני גנץ עם נשיא הרשות ברמאללה. הפגישה נערכה לקראת ביקורו הצפוי בשבוע הבא של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל ובגדה. גנץ מסר כי הפגישה נערכה לרגל חג הקורבן ולצורך תיאום ביטחוני ואזרחי לקראת הביקור והוסיף כי "הפגישה התנהלה ברוח טובה ובאווירה חיובית".

 

הרשות הפלסטינית אבו מאזן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד