כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בעקבות הסערה

הישג לימין: בנט הטיל וטו ומינוי יוסי ביילין ירד מהפרק

מינוי יוסי ביילין, יו"ר מרצ לשעבר, לתפקיד יושב ראש רשות הטבע והגנים לא יובא לאישור הממשלה בשבוע הבא, למרות רצונה של השרה תמר זנדברג וזאת בעקבות וטו שהטיל נפתלי בנט לבקשת שקד וסער

הישג לימין: בנט הטיל וטו ומינוי יוסי ביילין ירד מהפרק
יוסי ביילין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר הבערה הציבורית שהתעוררה והתנגדות השרים איילת שקד וגדעון סער, ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט עדכן את השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג שמינוי יו"ר רשות הטבע והגנים לא יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב, סעיף 18א' לתקנון עבודת הממשלה מאפשר באמצעות ראש הממשלה החלופי להוריד את הנושא מסדר היום של הממשלה.

כפי שדיווחנו הבוקר, סערה התעוררה בעקבות הפרסום כי השרה להגנת הסביבה תמר ‏זנדברג ממפלגת 'מרצ' צפויה לעלות ביום ראשון לאישור הממשלה את מינויו של יו"ר מרצ לשעבר, יוסי ביילין לתפקיד יו"ר דירקטוריון רשות הטבע והגנים והמינוי מעורר סערה בימין.

יו"ר ימינה ושרת הפנים, איילת שקד הודיעה כי תתנגד בממשלה למינויו של ביליין, כמו כן, פנתה שקד לראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, דרשה ממנו להשתמש בזכות הוטו ולבטל או ולעכב את המינוי עד שהממשלה תקבל התחייבות מפורשת מביילין ששום אתר בירושלים או ביו"ש לא יפגע ופיתוחו לא יעוכב, בנט כאמור קיבל את בקשתה.

גם שר התקשורת יועז הנדל הודיע כי יתנגד בממשלה למינוי יוסי ביילין לתפקיד. לדברי הנדל: "אין שום סיבה להביא מינוי כזה בתקופת בחירות, וללא וודאות כי היו"ר הנכנס ישמור על האתרים הלאומיים בירושלים וביו"ש".

השרה זנדברג על סיכול המינוי של ביילין: "מתכווצת מבושה לנוכח הכניעה לקמפיין פוליטי מבית היוצר של מכונת הרעל. כנראה שנכשלנו אם זו הקלות שבה מחול השדים של בן גביר ושותפיו מגיע תוך שעות לצמרת".

 

יוסי ביילין נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד