י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הרגעים היהודיים של ג'ונסון

נפרדים מידיד ישראל: בוריס ג'ונסון פרש אך ההיסטוריה היהודית תישאר

כהונתו של בוריס ג'ונסון כראש ממשלת בריטניה תוגדר על ידי רבים ככהונה רצופה בשערוריות שאילצו אותו לבסוף להתפטר, הנה כמה מנקודות השיא היהודיות שלו מאז שנכנס לרחוב דאונינג ב-2019. "בריטניה לעולם לא תהיה בריטניה ללא הקהילות היהודיות שלה, ואנחנו נעמוד לצידכם"

נפרדים מידיד ישראל: בוריס ג'ונסון פרש אך ההיסטוריה היהודית תישאר
בוריס ג'ונסון עם חרדים בלונדון ב-2019 בקמפיין בחירות צילום: באדיבות המצלם

בדצמבר 2019 לפני שניצח ברוב עצום בבחירות, ביקר בוריס ג'ונסון בקהילות החרדיות בלונדון, ג׳ונסון הגיע למכור סופגניות לתושבים החרדים בשכונת גולדרס גרין, זאת במטרה להשקיע בקול היהודי. הוא נצפה בין הייתר ב'כשר קינגדום', וב'מאפיית גרודז'ינסקי' המפורסמת. הוא הביע אז דאגה מהשפעתם של ספרי לימוד המטיפים ל"הסתה ושנאה נגד העם היהודי", שהופצו בבתי הספר הפלסטיניים. הוא הוסיף. "אנו מודאגים מאוד מתוכנית הלימודים החדשה של הרשות הפלסטינית".

לאחר שנבחר לראש ממשלת בריטניה ברוב מוחץ, פרסם ברכה מצולמת לרגל חג החנוכה, בה אמר: "בריטניה לעולם לא תהיה בריטניה ללא הקהילות היהודיות שלה, ואנחנו נעמוד לצידכם ונחגוג איתכם בחנוכה ובמהלך כל השנה", וסיים בעברית "חג חנוכה שמח".

בספטמבר 2020 ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, פרסם דברי ברכה לרגל ראש השנה, וניחם את הקהילות היהודיות עקב חוסר היכולת לקיים את מנהגי החג ותפילות ברוב עם והדרת מלך עקב נגיף הקורונה. במסר לראש השנה לקהילות היהודיות אמר ג'ונסון כי "קול השופר מסמן לא רק את בואה של שנה חדשה, אלא גם את סופה של זו שרבים היו רוצים לשכוח".

ביולי 2021 בוריס ג'ונסון הזהיר מעזיבת היהודים את אירלנד, הוא אמר לחברי הפרלמנט כי נציגי הקהילה היהודית בצפון אירלנד, פנו לממשלה שתעזור מפני חשש לגבי אספקת מזון כשר, מאחר ועל פי כללי הסחר שלאחר הברקזיט, החוקים השתנו.

בנובמבר 2021 ג'ונסון, הלורד היהודי סטיוארט פולק ושר החוץ יאיר לפיד השתתפו במסיבת חנוכה בבירה הבריטית שאורגנה על ידי ארגון יהודי-בריטי, ג'ונסון, החליט להניף אל על את החנוכייה שקיבל כמתנת חנוכה והיא החלה להתפרק לגורמים על במת האולם.

באפריל 2022 בוריס ג'ונסון, אמר בסרטון שהקליט: "חג שמח ליהודים כאן בבריטניה וברחבי העולם החוגגים את פסח השבוע, לראשונה, מזה יותר מדי זמן, השנה שוב יתמלאו שולחנות הסדר עם חברים ובני משפחה".

ג'ונסון אוהד ישראל נלהב, כראש העיר לונדון בין השנים 2008-2016 הוא הוביל מאבק בתנועת ה-BDS, וביקר בארץ ב-2015. שנה לאחר מכן הגיע גם להלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס. בצעירותו, ב-1984, הוא התנדב בקיבוץ כפר הנשיא.

בוריס ג'ונסון חנוכה ראש ממשלת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד