כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חששו מהרעש במלון

פרטים נוספים על המזימה האיראנית לחיסול ישראלים בטורקיה

פרטים חדשים פורסמו בטורקיה לגבי החולייה שהייתה אמורה לחסל בשליחות איראנית את התיירים הישראלים באיסטנבול. המחסל הראשי הגיע לאיראן ארבע פעמים בחודשיים כדי לקבל הנחיות. הרוצח וחמישה סוכנים נוספים שנתפסו לא עבדו ישירות עם המודיעין האיראני, אלא קיבלו את ההוראה באמצעות מנהיג מאפיה איראני. "האם הוא יעשה הרבה רעש אם נירה בו בתוך המלון?" תהה הרוצח

פרטים נוספים על המזימה האיראנית לחיסול ישראלים בטורקיה
משטרת טורקיה: אילוסטרציה צילום: משטרת טורקיה

לאחר מותם המסתורי של מספר קציני משמרות המהפכה האיראניים, טהראן הטילה על ישראל אחריות למותם, והצהירה כי תגיב. לאחר מכן נתפסו סוכנים איראנים שנשלחו לטורקיה על ידי המודיעין האיראני כדי להתנקש בחיי תיירים ישראלים באיסטנבול. כלי תקשורת בטורקיה פרסמו פרטים נוספים לגבי הפעולה שתוכננה.

עם קבלת המידע על כך שאיראן מתכננת לחסל תיירים ישראלים, ארגון הביון הלאומי (MIT) נקט ערנות ומעקב. MIT פעלה, בשיתוף פעולה עם זרוע המלחמה בטרור והמודיעין של משטרת איסטנבול, ועקבה מקרוב אחר המלונות שבהם שהו תיירים ישראלים. הם זיהו אדם חשוד ועקבו אחריו מקרוב.

צוותי MIT והמשטרה תפסו את החשוד האיראני במלון בו שהה בבוקר ה-17 ביוני ועצרו אותו. הסוכן סיפר בחקירה כי צוות חיסול בן 9 אנשים שנשלח מאיראן יגיע למלון כדי להרוג שלוש ישראליות. לאחר שהסוכן מסר את כל הפרטים, צוותי המשטרה ערכו מארבים סביב המלון והמתינו לבואם של הסוכנים למלון. אחת הסוכנים האיראנים, שהגיע למלון בשעה 11.40 ב-17 ביוני, עקב אחר החדר בו שהו שלוש ישראליות, הוא צילם אותן עם הטלפון.

צוותים מיוחדים תפסו שני סוכנים איראנים בבית מלון שעליו פשטו בשעה 17.50 באותו יום. במלון נתפסו 2 רובי בארטה, 2 משתיקי קול ו-2 לייזרים שהוצמדו לאקדח. שלושה סוכנים איראנים נוספים נתפסו באחד המלונות ב-19 ביוני, צוותי MIT והמשטרה תפסו סוכן נוסף ב-28 ביוני.

הסוכנים האיראנים בצוות החיסול סיפרו בחקירותיהם כי הוראת החיסול ניתנה על ידי המודיעין האיראני. הסוכנים האיראנים נכנסו לטורקיה באמצעים רשמיים לפני חודשיים, אך הדרכונים של שניים מהם מזויפים. הסוכן האיראני שגילה את ההתנקשות המתוכננת, היה אמור לקבל סכום כסף רב עבור ההתנקשות.

בנוסף דווח, כי הסוכנים, אינם קשורים ישירות למודיעין האיראני, הם פעלו בשמו של מנהיג מאפיה איראני מפורסם. עוד נקבע כי הסוכן שעתיד להתנקש קיבל הנחיות ממנהיג המאפיה באיראן, עמו שוחח בוואטסאפ.

הסוכנים שהודו בחיסולים המתוכננים, הודו קיבלו את ההוראה ממנהיג המאפיה באיראן לבצע את ההתנקשות, וכי הם תכננו לבצע את ההתנקשות ב-18 או 19 ביוני. עוד נקבע, כי סכום כסף רב נשלח לצוות החיסול, ונבדקו תנועות חשבון הבנק שלהם, נקבע כי הסוכן שיתנקש הוא הרוצח מספר אחת של מנהיג המאפיה, הוא נסע לאיראן 4 פעמים בחודשיים ונפגש עם מנהיג המאפיה ושלח את תמונות הסיור למנהיג המאפיה.

הסוכן האיראני שערך את הסיור שאל את מפעיליו: "אם נירה בתוך המלון, זה יעשה הרבה רעש? האם אקדח טוב לביצוע העבודה? כמה זה רועש?" מנהיג המאפיה ענה, "מעט מאוד, זה עושה רעש כמו בלון מתפוצץ. זה נשמע כמו סיגריות מתפוצצות, אל תדאג בקשר לזה", עוד דווח כי הוא השיב כי "לא יהיו צרות".

גורם בטחוני בישראל אמר לערוץ הטלוויזיה Iran International: "בשנים האחרונות עושים ארגון המודיעין של משמרות המהפכה וכוח קודס שימוש רב בפושעים, אנשים פליליים, מבריחי סמים וסתם עבריינים להוציא לפועל פיגועים מחוץ לאיראן, זה קרה בטורקיה בדרום אמריקה ומקומות נוספים".

משתיק קול איראן טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד