כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
דוהרת לעבר הגרעין

דיווח: איראן הגבירה את קצב העשרת האורניום

רגע לפני הגעת הנשיא ביידן לביקור בישראל, מדווח כי איראן העלתה מדרגה בהעשרת האורניום וכעת היא משתמשת במכונות מתקדמות במפעל התת-קרקעי שלה בפורדוב. הדיווח ברקע המבוי סתום בשיחות הגרעין

דיווח: איראן הגבירה את קצב העשרת האורניום
פצצת אטום: אילוסטרציה צילום: Pixabay

דיפלומטים מערביים מביעים דאגה מפעילות האיראנית במתקניה הגרעיניים. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי המשמעות של הגברת העשרה היא שאיראן תוכל לעבור במהירות ובקלות יותר להעשרה לרמות גבוהות יותר, וזאת רגע לפני הגעת הנשיא ביידן לביקור בישראל.

בעוד שאיראן נדרשת ליידע את הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על מעבר לקצב העשרה כזה, אם תבחר שלא לעשות זאת, היא עשויה לחמוק מגילוי למשך זמן מה, שכן יש כרגע ערפל בין רמות העשרה של איראן למידע שיש לפקחי סבא"א, זאת מאחר ואיראן הסירה לפני כחודש את המצלמות מאתרי הגרעין.

איראן פועלת להעשרת אורניום של עד 60% במקומות שונים, הרבה מעל ה-20% שייצרה לפני ההסכם עם המעצמות הגדולות ב-2015, שהגבילה את רמת ההעשרה שלה.

המהלך האיראני הוא הצעד האחרון מבין רבים לפרוץ ולעבור הרבה מעבר להגבלות שהסכם הגרעין מ-2015 התיר לפעילותה הגרעינית של איראן. זה מגיע כשהשיחות להחייאת ההסכם נמצאות במבוי סתום ומעצמות המערב הזהירו שהזמן אוזל להגיע להסכם.

ארצות הברית פרשה מההסכם ב-2018 תחת הנשיא דאז דונלד טראמפ, והטילה מחדש סנקציות נגד טהראן, שנה לאחר מכן, איראן החלה להגיב בהפרת ההסכם.

איראן הסכם גרעין ארה''ב הסוכנות לאנרגיה אטומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד