כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מסמן קהל יעד

כהנא על החרם החרדי נגדו: "הגיע מהליכוד"

ברקע אי פריצת הדרך במגעים שלו עם מפלגות מהקואליציה, סגן השר משיב לחשש שלהן כי אם ישריינו אותו, המפלגות החרדיות יחרימו אותן - וטוען כי מדובר בטענה של 'הליכוד' | הוא פונה לבייס החדש ומגדיר את עצמו: "הבית של הציונות הדתית המתונה"

כהנא על החרם החרדי נגדו: "הגיע מהליכוד"
השר מתן כהנא צילום: Gershon Elinson/Flash90

למעלה משבוע מאז קיבל את ראשות 'ימינה', שבסופו של דבר הגיעה לידי שקד, חבר הכנסת מתן כהנא מתייחס הערב (מוצ"ש) למסרים על חרם מצד המפלגות החרדיות עליו - כשברקע הקיפאון מול המפלגות איתן עמד במגעים להצטרפות.

בפוסט שפרסם התייחס סגן השר לשירותי דת למסרים שהעבירו במפלגות החרדיות כי מפלגה שתיקח אותו, תוחרם, וטען כי המסרים הגיעו "מקרב גורמים עלומים בשורות הליכוד".

"אילו היה באמת מדובר בי לא הייתי מגיב כלל ועיקר", כתב. "יש כאן משהו מהותי שמעורר מחשבה. מכל חברי הכנסת דווקא אני זה האיש שאיתו הם לא מוכנים לדבר? כל מי שפגש אותי ליותר משתי דקות יעיד שאני לכל הפחות אדם יחסית נעים".

לדברי כהנא, לא מחרימים אותו בגללו אלא בשל "הדרך והאנשים שאני מייצג. זה לא אני שמפחיד אותם. זו הדרך שאני מייצג. הקהילה והציבור אליו אני משתייך ושאותו ביקשו לבטל ולהדיר במשך כל כך הרבה שנים".

הוא מסמן האגף הליברלי במגזר הדתי-לאומי את כבייס החדש, וכותב כי "אמשיך להיות הבית של הציונות הדתית המתונה והממלכתית. אמשיך לייצג ציבור גדול ומופלא שעבורו קוממיות העם והמדינה הם חלק בלתי נפרד מצביונה היהודי של המדינה".

כהנא ניהל בתקופה האחרונה מגעים עם 'כחול לבן' ו'תקווה חדשה', שגיששו אצלו טרם פרש בנט, אלא שבינתיים עוד לא סגר אצל אחת מהן. אופציה נוספת שעומדת על הפרק הוא חיבור עם השר יועז הנדל וחה"כ צבי האוזר, וניהול איתם משא ומתן עם מפלגות.

מתן כהנא המפלגות החרדיות הליכוד בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד