כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נפגש בחשאי עם נתניהו

דיווח: נשיא סומליה מכין את הקרקע לנורמליזציה עם ישראל

דובר נשיא סומליה אמר ביום שבת כי הממשלה אמורה להתייעץ עם הפרלמנט בנוגע לאפשרות לכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל | בתגובה לשאלה על דיווחים על אפשרות לנרמל את היחסים בין סומליה לישראל, אמר הדובר כי "הממשלה תקיים התייעצויות עם חברי פרלמנט ומפלגות נוספות בנושא הנורמליזציה עם ישראל"

דיווח: נשיא סומליה מכין את הקרקע לנורמליזציה עם ישראל
הנשיא הסומלי חסן שייח' מוחמד צילום: דוברות נשיאות סומליה

האם סומליה תקיים יחסים דיפלומטיים עם ישראל? דיווחים שונים בתקשורת הזרה מצביעים על כך כי נשיא סומליה יקיים דיון על יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

כזכור, על פי הדיווח ב-2016 בתקשורת הזרה, נשיא סומליה חסן שייח' מוחמד נפגש בחשאי עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בישראל ב-2016 בזמן ששימש בכהונתו הראשונה בתפקיד, שהסתיימה ב-2017.

מוחמד הכחיש ביוני האחרון שאי פעם עשה ביקור כזה. אך גורם בכיר המקורב לנשיא מוחמד אישר ב-2016 ל'טיימס אוף ישראל' כי הפגישה התקיימה, אם כי הבכיר לא ידע לומר אם היא נערכה בתל אביב.

לטענת אתרי חדשות המופעלים על ידי עיתונאים המתנגדים למשטר הסומלי ב-2016, הנשיא חסן שייח' מוחמד ושלושה פקידים סומליים נוספים הגיעו לתל אביב לביקור קצר ונפגשו שם עם נתניהו ועם פקידים ישראלים נוספים.

עם בחירתו מחדש לתפקיד במאי האחרון, דיפלומט סומלי המקורב למוחמד אמר ל'טיימס אוף ישראל' כי חזרתו לשלטון היא התפתחות חיובית לתהליך נורמליזציה אפשרי בין מוגדישו לירושלים. לישראל אין יחסים דיפלומטיים עם האומה המזרח-אפריקאית, שאוכלוסייתה מונה כ-11 מיליון תושבים. סומליה, מדינה מוסלמית סונית ברובה וחברה בליגה הערבית, מעולם לא הכירה במדינת ישראל.

סומליה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד