כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"אבל גדול בקהילה"

בגיל 98: אחרון יהודי רומא ששרד את השואה נפטר

רומא אבלה על היהודי האחרון בקהילה היהודית ששרד את זוועות אושוויץ. דונאטו די ורולי, נפטר בבירת איטליה בגיל 98, כך הודיעה הקהילה היהודית. "היעלמות הזיכרון הישיר היא תמריץ שדוחף אותנו להמשיך הלאה למען הדורות הצעירים"

בגיל 98: אחרון יהודי רומא ששרד את השואה נפטר
דונאטו די ורולי צילום: באדיבות קהילת רומא

היהודי האחרון ברומא ששרד את השואה, נפטר בגיל 98, דונאטו די ורולי גורש למחנה אושוויץ במרץ 1944, בגיל 20. לאחר שחרור אושוויץ ב-1945 חזר לרומא, אך מעולם לא דיבר בפומבי על תקופתו במחנה או על הזוועה שראה. "הוא התחתן והקים משפחה עם זהות יהודית חזקה" - אמרה רות דורגהלו, נשיאת הקהילה היהודית ברומא, "אנחנו שולחים למשפחה חיבוק, יהי זכרו לברכה".

ראש עיריית רומא, רוברטו גולטיירי פרסם פוסט תנחומים, לאחר הודעת הפטירה ביום שני האחרון, "היום רומא אבלה על מותו של דונאטו די ורולי, אחרון היהודים הרומאים ששרדו את השואה" כתב גואלטיירי בטוויטר, "לא נשכח את הטרגדיה שחווה ואנו מחויבים לפרסם את סיפורו לדורות הבאים".

פטירתו של די ורולי הוכרזה על ידי הקהילה היהודית ברומא, שמסרה בהצהרה: "פטירתו של דונאטו די ורולי, אחרון היהודים הרומאים ששרדו את השואה, הוא אבל גדול לקהילה שלנו. היעלמות הזיכרון הישיר היא תמריץ שדוחף אותנו להמשיך הלאה למען הדורות הצעירים".

רומא איטליה ניצול שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד