י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הסתירו מעיני הצרכן"

הטעתה את הציבור: אופטיקה הלפרין נקנסה בסכום גבוה

הרשות להגנת הצרכן קנסה את רשת אופטיקה הלפרין בגובה של כ-174 אלף שקל | בדיקה העלתה כי עובדי הרשת הציגו עצמם כאופטומטריסטים למרות שאינם מורשים מטעם משרד הבריאות. בנוסף נמצאו הטעיות בפרסומי החברה לגבי מבצע על משקפיים

הטעתה את הציבור: אופטיקה הלפרין נקנסה בסכום גבוה
משקפיים צילום: unsplash

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (ראשון) על כוונתה להטיל קנס בסך 174,190 שקלים על חברת אופטיקה הלפרין בגין הטעיית הצרכנים באשר לזהות נותן השירות.

החקירה החלה בעקבות תלונות מצד צרכנים ומידע שקיבלה הרשות, על הצגת העובדים את עצמם כאופטומטריסטים. על פי הרשות להגנת הצרכן, באחד מהמקרים שנחקרו רכשה צרכנית שלושה זוגות משקפי ראייה בשווי של כ-12 אלף שקל, על סמך בדיקה של נציג שהציג עצמו כאופטומטריסט. כעבור זמן מה גילתה הצרכנית כי המשקפיים אינם מתאימים לה, ולכן התבקשה לעבוד בדיקה נוספת, ושוב נבדקה על ידי נציג שהציג עצמו כאופטומטריסט, והזמינה שוב משקפיים חדשים. גם אז המשקפיים לא התאימו לה והיא זומנה לבדיקה שלישית ושוב הוזמנו עבורה משקפיים חדשים.

על פי הרשות, נמצא כי, שתיים מתוך שלוש הבדיקות שנעשו לצרכנית, בוצעו על ידי מי שהציגו את עצמם כאופטומטריסטים למרות שלא היו בעלי היתר לעסוק באופטומטריה. למרות זאת, הם הציגו עצמם ככאלה וביצעו לצרכנית בדיקות ראייה. לדברי הרשות, "מדובר במעשה העלול להטעות צרכן בזהות נותן השירות".

נמצא כי שתיים מתוך שלוש הבדיקות שנעשו לצרכנית, בוצעו על ידי מי שהציגו את עצמם כאופטומטריסטים למרות שלא היו בעלי היתר לעסוק באופטומטריה, ביצעו לצרכנית בדיקות ראייה מתוקף תפקיד זה.

בנוסף, נמצא כי החברה לא ציינה במסגרת הפרסומים מטעמה את המספר המינימלי של זוגות המשקפיים המוצעים במכירה מיוחדת (מבצע) כנדרש לפי החוק. המדובר בהפרה בנסיבות מחמירות, כיוון שהחברה פרסמה את המודעות בצורה נרחבת במספר עיתונים.

בעבר, הוטל על החברה עיצום כספי על ידי הרשות, אך החברה לא הפרה את החוק בשלוש השנים שקדמו להפרה בהליך זה. לאור זאת בוצעה הפחתה של 10% מהסכום המקורי בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 193,545 שקלים ופחת ל 174,190 שקלים). יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה: "הצגת מצג לצרכנים לפיו עובד בתפקיד אופטומטריסט הוא אכן אופטומטריסט ובעל היתר לעסוק בתחום זה, בעוד שלא כך הם פני הדברים הינה הטעיה בזהות נותן השירות המהווה הטעיה בעניין מהותי בביצוע העסקה. הנזק במקרה הספציפי הזה עשוי לפגוע בבריאותם של ציבור הצרכנים אנו רואים בכך הפרה חמורה וממשיכים במאבקנו להגנה על ציבור הצרכנים ולמיצוי הדין כנגד המפרים".

אופטיקה הלפרין הרשות להגנת הצרכן הטעיית הצרכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד