כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ממלכה מדבקת

לאחד מכל עשרה נאמר לחזור לעבוד למרות סימני קורונה

אחד מכל 10 עובדים עם תסמיני קורונה באנגליה, נאלץ לחזור לעבודה על ידי מנהלים, כך טען קונגרס האיגודים המקצועיים, כאשר גל חדש של הידבקויות ואשפוזים בנגיף הקורונה ששוטף את המדינה. "אנשים אמרו שהם חיוביים אבל אמרו להם להיכנס"

לאחד מכל עשרה נאמר לחזור לעבוד למרות סימני קורונה
קורונה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

סקר של איגוד מקצועי לאומי מרכזי TUC בבריטניה, מגלה כי 9% מהעובדים שהציגו תסמינים של קורונה, נאלצו להיכנס למקומות עבודה, וב-12 החודשים האחרונים, 10% התבקשו לעבוד לצד עובדים שנמצאו חיוביים. הסקר, שנערך במאי, מראה כי רק 29% מהעובדים ו-14% מהעובדים הנכים מרגישים בטוחים ללכת לעבודה מאז שהממשלה הסירה את ההגבלות בפברואר האחרון, כולל הדרישה מאנשים שנדבקו להתבודד בעצמם, ולמעסיקים להפיק הערכת סיכונים ספציפית לקורונה.

למנדי גרין (לא שמה האמיתי) נאמר לעבוד בדלפק מעדניות בסופרמרקט למרות שהיא עדיין עם קורונה, היא סירבה, ואיימו עליה בדין משמעתי, "המנהל שלי התקשר אליי ואמר לי להיכנס כי חסר להם צוות, אבל עדיין הייתי בבדיקה חיובית, הקו עדיין היה חזק. הייתי ממש חולה, נאלצתי לקבל משאבת אסטמה כי לא יכולתי לנשום", אמרה ל'גארדיאן', "אמרתי להם כי אנחנו עובדים עם הציבור והצוות המבוגר יותר, וזה לא מתאים להגיע לעבודה".

אבל גרין אמרה שכמה מעמיתיה הגיעו לאחר שחלו בנגיף. "כמה אנשים אמרו שהם חיוביים אבל אמרו להם להיכנס", אמרה. "הסופרמרקט לא היה מוטרד מהרווחה שלנו או מקורונה".

קצינת הבריאות והבטיחות של TUC שלי אסקווית אמרה כי חיסונים מצילים חיים אבל קורונה נשאר סיכון ממשי. "אף אחד לא צריך להרגיש לא בטוח בעבודה. שרים שמרנים היו שאננים מדי בהסרת הדרישות להערכות סיכונים ספציפיות לקורונה במקומות עבודה", אמרה.

עם זאת, חברות רבות לא הצליחו לנקוט אפילו באמצעי זהירות בסיסיים, כך לפי ה-TUC, לפי דיווחים של עובדים, כרבע ממקומות העבודה לא נקטו צעדים לשיפור האוורור, ו-18% לא ביצעו הערכת סיכונים של קורונה.

קורונה חולי קורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד