כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"גזענות נוראית"

עובדת בארגון יהודי אמריקני הושפלה בנתב"ג

אשה אמריקנית העובדת בארגון יהודי גדול סיפרה הערב כי היא ספגה השפלה בשל גזענות על רקע היותה אפרו אמריקנית במשך שעות על ידי אנשי ביטחון בנתב"ג שהטילו ספק באישורה | רשות שדות התעופה "אנו מצטערים מאוד אם הנוסעת נפגעה"

עובדת בארגון יהודי אמריקני הושפלה בנתב"ג
שדה התעופה נתב"ג צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עובדת בכירה בארגון יהודי אמריקאי גדול סיפרה כי היא נתקלה בגזענות בשל צבע העור שלה, וכי היא הושפלה בנמל התעופה בן-גוריון במשך שעות על ידי אנשי ביטחון שלא האמינו שהיא עובדת עבור ארגון יהודי. הודעת מייל המפרטת את החוויה המשפילה נשלחה על ידי נשיא הדירקטוריון של ארגון יהודי-אמריקאי בולט לוויליאם דארוף ודיאן לוב, המנכ"ל והיו"ר של ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים הגדולים באמריקה. כך דווח העיתון 'ג'רוזלם פוסט'.

האישה, שזוהתה רק כ-B, היא כהת עור, והחלה לעבוד בארגון היהודי לאחרונה, אמר הנשיא והוסיף: "אני חושב שחשוב שתדעו כיצד התייחסו למנהיגה בכירה של ארגון בישראל". היא סיפרה כי "למרבה הצער, כשהתכוננתי לחזור לארה"ב ב-1 ביולי, הייתה לי חוויה נוראית עם אבטחת נמל התעופה, מאבטח אחד סימן אותי לבדיקה נוספת".

היא סיפרה שהיא שאלה את המאבטח האם היא עומדת לאחר את הטיסה, והוא אמר לה "אני מקווה שלא", היא סיפרה שהיא נאצלה להראות לאבטחה הוכחות שהיא עובדת עם ארגון יהודי, וכי אנשים אחרים שלא היו כהה עור עברו במהירות ללא עיכובים.

"הוא ביקש שוב לאשר שארגון יהודי שכר אותי לנהל כספים, עמיתי שכן, זו הייתה מחלקה אחת שאני מפקחת עליה". היא סיפרה ל- Jerusalem post. "הטיסה שלי עלתה למטוס, הוא שאל למה אני בישראל אמרתי שהארגון שלנו אירח אירוע במוזיאון לעם היהודי וביקרתי חברים, לאחר מכן הוא ביקש שמות של עמיתי לעבודה וכתובות משרד ושמות של בתי מלון". היא נתנה את שמות האנשים שביקרה ואת שמות המלונות בהם שהתה. "הצעתי לו להשתמש בגוגל כדי לאשר את הזהות שלי".

היא הוסיפה כי "כל כך נפגעתי, שהתחלתי לבכות, אחרי שהתחלתי לבכות, הוא אמר שהוא התקשר לשער והחזיק את המטוס שלי אבל אני צריכה למהר, הפריטים שלי היו מפוזרים לאחר חיפוש בקופסאות הבדיקה, זרקתי הכל בחזרה לתיק בחיפזון ורצתי אל השער".

"הוא לא האמין שאני, כאישה שחורה, יכולה להיות מנהלת בארגון יהודי. בנוסף, הוא לא נקט בצעדים הפשוטים של ביצוע חיפוש בגוגל כדי לאמת את הזהות שלי. במקום זאת, הוא המשיך לחקור אותי עד שנשברתי רגשית".

מרשות שדות התעופה נמסר ל'ג'רוזלם פוסט': "מטרת הבידוק הביטחוני היא בטיחות הנוסעים והטיסה בלבד. אנו מצטערים מאוד אם הנוסעת נפגעה".

שדה תעופה נמל התעופה בן גוריון הפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד