כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מכה לחברות המקומיות

חגיגת בשרים: בוטל המכס על בשר טרי מיובא

בשר טרי ללא מכס: שר האוצר אביגדור ליברמן, ביטל את המכס על בשר טרי מיובא | מדובר במכה נוספת ליצרניות המקומיות תנובה ודבאח, שמוכרות בשר טרי במחירים גבוהים יחסית | לכנסת יש 30 יום להצביע על ביטול הצו

חגיגת בשרים: בוטל המכס על בשר טרי מיובא
הרבנות הראשית

שר האוצר אביגדור ליברמן חתם על צו הפוטר בשר טרי מצונן ממכס. המכס על יבוא בשר טרי היה בשיעור של 12% ובתוספת של 13 שקל לכל ק"ג. 

ע"פ הדיווח ב 'ynet' מדובר במכה נוספת ליצרניות המקומיות תנובה ודבאח, שמוכרות בשר טרי במחירים גבוהים יחסית לייבוא שכבר קיים בארץ מפולין, ארה"ב וארגנטינה, כשלעיתים נטען שאיכות הבשר המקומי גבוהה יותר ולו רק כיוון שאינו מגיע ארצה בתנאים של קירור ארוך טווח.

חשוב לציין כי כבר היום יש יבוא של בשר טרי לישראל במסגרת מכסות פטורות ממכס, רק שבמכרזים האלה לקבלת המכסות זוכים תמיד יבואני הענק ובראשם נטו ושופרסל-נטו. כעת גם יבואנים קטנים יוכלו לייבא בשר ללא מכס.

יחד עם זאת במסגרת המכסות הקיימות, היבואנים מתחייבים למכור בשר טרי טחון במחיר נמוך ונקוב מראש לצרכן: 32-28 שקל לק"ג. 

הצו הנוכחי בשלב הזה פוגע ביתרון של אלו שזכו במכרז האחרון וגם לכאורה בזכות החוזית שלהם. המכרז כעת בטל מעיקרו ונראה שהם יוכלו למכור בשר טחון במחיר השוק החופשי שהוא קרוב לוודאי גבוה יותר.  

חשוב להדגיש כי לכנסת יש 30 יום להצביע על ביטול הצו, בשלב הזה, היבואנים יכולים למכור בכל מחיר שהם ירצו, והחובה שלהם מבוטלת. במידה והכנסת תבטל את הצו, הם יחזרו להיות מחויבים לכל תנאי המכסה כרשום בחוק.

 

מכס בשר בקר הורדת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד