י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חזית מאוחדת

איראן מזהירה מפני מערכת הגנה אווירית משולבת במזרח התיכון

טהראן הזהירה את מדינות ערב האזוריות על התוכנית להשיק מערכת הגנה אווירית עם ארה"ב וישראל כדי להתעמת עם הטילים והמל"טים של איראן. ארצות הברית הודיעה כי היא פועלת לקדם שותפות להגנה אווירית בין בעלות ברית במזרח התיכון כדי להתמודד עם איום הטילים הגובר מאיראן

כור גרעיני באיראן
כור גרעיני באיראן צילום: pixabay

אתר 'נור ניוז', אתר אינטרנט המזוהה עם מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן עלי שמחאני, אמר ביום ראשון כי "יצירת הסכם הגנה משותף באזור על ידי ארה"ב עם השתתפות וניהול נסתר של הציונים הוא איום פעולה".

ארצות הברית הודיעה ב-7 ביולי כי היא פועלת לקדם שותפות להגנה אווירית בין בעלות ברית במזרח התיכון כדי להתמודד עם איום הטילים הגובר מאיראן.

רגע לפני נסיעתו של הנשיא ג'ו ביידן ב-13 ביולי למזרח התיכון ופגישתו עם מלך סעודיה סלמאן וביקורו בישראל, מתאם המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי אמר: "מה שקורה שם בהחלט משפיע עלינו כאן בבית". התוכנית להקים תיאום בין ההגנה האווירית של ערב הסעודית, ישראל, איחוד האמירויות הערביות ובעלות ברית אחרות נמצאת על הכוונת חודשים ארוכים.

כזכור, ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח ביוני האחרון כי התקיימה פגישה חשאית בין קציני צבא בכירים של המדינות המעורבות בשארם אל שייח', מצרים בחודש מרץ. הנציגים הגיעו מישראל, ערב הסעודית, מצרים, קטאר וירדן. "אם יישום תוכניות כאלה יאיים על ביטחונה של איראן בכל דרך שהיא, זה יעמוד בפני תגובה נחרצת למטרות הנגישות ביותר", אמר מזכיר המועצה.

האיראנים זועמים לאחר הדיווחים כי ארה"ב וישראל מניחות את היסודות עם מדינות ערב לשימוש בטכנולוגיה ישראלית כדי לחבר את מערכות ההגנה האווירית שלהן ולהילחם באיומי מזל"טים וטילים איראניים.

איראן הסכם גרעין טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד