כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עם משתיק קול

ברגע האחרון: כך נמנעה תוכנית החיסול האיראנית | תיעוד חדש

אנשי תא ההתנקשות האיראני שהתיישבו במלון בו שהו מספר ישראלים, כולל קונסול ישראל לשעבר, תכננו לחטוף ולהוציא להורג את הקונסול באיסטנבול, ולאחר מכן לבצע תקיפה נגד תיירים ישראלים | בתיעוד חדש שמפרסמים הטורקים נראים המתנקשים האיראניים במלון וכלי הנשק 

ברגע האחרון: כך נמנעה תוכנית החיסול האיראנית | תיעוד חדש
אחד המחסלים האיראנים במלון צילום: תקשורת טורקית

לאחר מותם המסתורי של מספר קציני משמרות המהפכה האיראניים, טהראן הטילה על ישראל את האחריות למותם, והצהירה כי תגיב ותנקום.

ימים מספר לאחר מכן, נתפסו סוכנים איראנים שנשלחו לטורקיה על ידי המודיעין האיראני כדי להתנקש בחיי תיירים ישראלים באיסטנבול.

כעת, כלי תקשורת בטורקיה מפרסמים פרטים נוספים לגבי הפעולה שתוכננה עם תיעוד המתנקשים וכלי הנשק.


כלי הנשק איתו תכננו האיראנים לחסל את הישראלים

משטרת איסטנבול ושירות המודיעין הטורקי MIT זיהו את חברי כנופיית ההתנקשות שמקורם באיראן ואשר הגיעו לאיסטנבול בתאריכים שונים ונפגשו בחשאי. על פי דיווח טורקי, חברי צוות ההתנקשות, תכננו לרצוח דיפלומט ששירת מטעם ישראל והיה בעבר הקונסול הכללי של ישראל באיסטנבול, יוסף לוי. כולל תיירים ישראלים נוספים השוהים באיסטנבול, המחסלים התמקמו במלון בו שהה.

במסגרת החקירה שבוצעה על ידי הלשכה לחקירת טרור ופשע מאורגן של משרד התובע הכללי של איסטנבול, נלקחו הצהרות של צוות המלון. אחד מעובדי המלון שמסר הצהרה אמר, כי בזמן שהישראלים המתינו בלובי, הקבוצה הישראלית התחילה להרגיש אי נוחות כשראתה כמה איראנים מגיעים למלון. הישראלים מצידם חששו שהם הולכים להתנקש בהם, אך דיילת המלון הרגיעה את הקבוצה הישראלית וטענה כי "מדובר בטורקיה וכי לא ייפגעו בכם בשום צורה".


אחד המחסלים האיראנים במלון

עוד התברר במהלך החקירה, כי חשוד איראני שנלקח למעצר, פעל קודם לכן, לקניית אופנוע מאזרח באיסטנבול. האזרח, שמכר את האופנוע שלו בהסכמה תמורת 26 אלף לירות טורקיות, סיפר שהתקשרו אליו ממספר זר שהם רוצים לקנות את האופנוע שלו. לאחר מכן הוא פנה לעורך דין עם החשוד האיראני וציין שהם עשו את תהליך ההעברה כדין, ולא נפגשו שוב.


החשוד האיראני שקנה את האופנוע

משטרת איסטנבול עצרה שמונה מחברי כנופיית התנקשות. במבצע שנערך ב-16 ביוני, נתפסו שלושה אקדחים, שלושה משתיקי קול ושני לייזרים מחוברים לנשק. שבעה מחברי תא החיסול הובאו לבית המשפט, ארבעה מחברי תא החיסול, שאחד מהם עדיין במעצר, נעצרו באשמת "ריגול פוליטי וצבאי" והושבו בכלא. לגבי השאר נמשכת החקירה שביצעה הפרקליטות בנוגע לתוכנית החיסול.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', צוותים מיוחדים תפסו שני סוכנים איראנים בבית מלון שעליו פשטו בשעה 17.50 באותו יום. במלון נתפסו 2 רובי בארטה, 2 משתיקי קול ו-2 לייזרים שהוצמדו לאקדח. שלושה סוכנים איראנים נוספים נתפסו באחד המלונות ב-19 ביוני, צוותי MIT והמשטרה תפסו סוכן נוסף ב-28 ביוני.

הסוכנים האיראנים בצוות החיסול סיפרו בחקירותיהם כי הוראת החיסול ניתנה על ידי המודיעין האיראני. הסוכנים האיראנים נכנסו לטורקיה באמצעים רשמיים לפני חודשיים, אך הדרכונים של שניים מהם מזויפים. הסוכן האיראני שגילה את ההתנקשות המתוכננת, היה אמור לקבל סכום כסף רב עבור ההתנקשות.

איראן טורקיה ישראלים איסטנבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד