כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סקר המכון הישראלי

לקראת הביקור: האם הישראלים סומכים על ביידן?

מסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה שבוצע לקראת ביקור ביידן עולה כי 82% אינם מאמינים שיש סיכוי להתקדמות עם הפלסטינים וכי מעל מחצית מהציבור הישראלי אינו מאמין כי הנשיא ישים את האינטרס הישראלי בראש סדר העדיפויות

השיירה של ביידן
השיירה של ביידן צילום: דוברות הוותיקן

לקראת ביקורו של הנשיא ג'ו ביידן, ערך מרכז ויטרבי במכון הישראלי לדמוקרטיה סקר שבחן את עמדות הציבור כלפי מדיניות ממשל ביידן בסוגיות שונות.

מהנתונים עולה כי רוב גדול של הישראלים (75%) אינם סומכים על ממשל ביידן שייקחו בחשבון את האינטרסים של ישראל בעת ניהול המגעים עם איראן על הסכם בנושא הגרעין. לא סומכים: בקרב יהודים – 79%, בקרב ערבים – 54%.

מתוך הודעת המכון

בשאלה אם ביקור ביידן יביא פריצת דרך עם ערב הסעודית הציבור הישראלי חצוי (44% לכל אחת משתי העמדות) בשאלת יכולתו של הנשיא ביידן להביא לפריצת דרך לקראת חתימה על הסכם עם ערב הסעודית. בקרב יהודים – מאמינים 46%, לא מאמינים 46%; בקרב ערבים - מאמינים 35%, לא מאמינים 39%.

רוב הישראלים (54%) אינם סומכים על ממשל ביידן שייקחו בחשבון את האינטרסים של ישראל במסגרת עיצוב מערכת הקשרים הכוללת בין ישראל לארה"ב.

בנוסף, רוב גדול מאוד (82%) בציבור היהודי אינם מאמינים שמאמצי ממשל ביידן יצליחו להביא פריצת דרך במגעים עם הפלסטינים, ומעל מחצית חושבים כי כישלון יביא להתפרצות אינתיפאדה.

 

ג'ו ביידן המכון הישראלי לדמוקרטיה ישראל פלסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד