י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נשבע אמונים לדאעש

20 שנות מאסר למדריך הכנת פצצות באינטרנט

גבר מפלורידה שנשבע אמונים לדאעש והפיץ סרטון הדרכה באינטרנט על ייצור חומרי נפץ נידון השבוע ל-20 שנות מאסר. הוא פרסם פרטים על הכנת חומר נפץ קטלני 'טריאצטון טריפרוקסיד' המחבל העלה סרטון לרשת בנובמבר 2019. הוא נעצר מספר ימים לאחר מכן

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

רומיאו חאווייר לנגהורן מפלורידה ארה"ב, ירצה 20 שנות מאסר בגין פרסום הוראות להכנות פצצות באינטרנט, ותמיכה בדאעש, האיש בן ה-32, מסנט אוגוסטין פלורידה, נשבע אמונים לדאעש ב-2014 ואישר מחדש את תמיכתו בארגון הטרור ב-2018 וב-2019.

לנגהורן החל לתקשר בתחילת 2019 עם סוכן FBI סמוי שהתחזה לאיש דאעש ושיתף את תוכניותיו ליצירת סרטון על הכנת חומר נפץ קטלני בשם טריאצטון טריפרוקסיד (TATP). חומר TATP מכונה לפעמים "אם השטן", הוא חומר נפץ תוצרת בית נפוץ בקרב קבוצות טרור בשל חומריו הזולים.

לנגהורן אמר לסוכן ה-FBI כי הוא רוצה ליצור את סרטון ייצור הפצצות כדי "לחמש את תומכי דאעש ואחרים עם ידע כיצד ליצור TATP ולהשתמש בו למטרות הקשורות לטרור לתמיכה בדאעש", כך על פי משרד התובע של פלורידה. ה-FBI יצר סרטון מהוראותיו של לנגהורן עם נוסחה אינרטית ל-TATP שלמעשה לא תתפוצץ, ולנגהורן העלה אותו לאתר בנובמבר 2019. הוא נעצר ימים לאחר מכן כך דווחה רשת 'פוקס ניוז'.

"הנכונות של אדם מסוכן זה לעשות מאמצים רבים כדי לפגוע באמריקאים חפים מפשע הייתה אמיתית, אבל באמצעות עבודה קשה ונחישות, כוח המשימה המשותף לטרור של ה-FBI שיבש בהצלחה את תוכניתו בשלב מוקדם, ומנע איום על שלומה של הקהילה שלנו", כך נמסר בהצהרה מה-FBI ביום שישי האחרון.

דאעש ארה''ב FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד