א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מאסר וחילוט של מיליונים: העונש שנגזר על הבכיר לשעבר

בית המשפט גזר 44 חודשי מאסר, מאסר על תנאי וחילוט בגובה של 5.6 מיליון ש"ח על גדי רייבוך, מנהל חטיבה במשרד הבינוי והשיכון, שהורשע בעבירות של לקיחה ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות של הלבנת הון 

מאסר וחילוט של מיליונים: העונש שנגזר על הבכיר לשעבר
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום 44 חודשי מאסר, מאסר על תנאי וחילוט בגובה של 5.6 מיליון ₪ על גדי רייבוך, מנהל חטיבה במשרד הבינוי והשיכון, שהורשע על פי הודאתו בעבירות של לקיחה ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות של הלבנת הון ועוד.

בתום הליכי גישור ממושכים גובש בין הצדדים הסדר טיעון במסגרתו הגישו עו"ד אופיר פחימה, מיכאל סטופ ועמית לוין מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) כתב אישום מתוקן. על פי כתב האישום הנאשם עבד כ 22 שנים במשרד הבינוי והשיכון, כאשר בתפקידו האחרון שימש כמנהל החטיבה הטכנית במחוז המרכז.

במסגרת תפקידו היה אמון הנאשם על שיווק תכנון וקידום תוכניות בניין עיר ופיקוח על ביצוע עבודות הקבלנים במחוז. במסגרת הסדר הטיעון הודה הנאשם בשישה אישומים שונים הכוללים קבלה ומתן שוחד לקבלנים ומפקחים; הטיית מכרזים; הדחה בחקירה ועבירות הלבנת הון לאחר שהעביר 3.5 מיליון ₪ במזומן לקרובי משפחה באופן שנחזה ללגיטימי.

בגזר הדין קבע בית המשפט: "כאן המקום לציין את החומרה הרבה הכרוכה בעבירות השוחד השונות. עבירות אלה פוגעות פגיעה חמורה בערכים חברתיים מרכזיים ובהם הצורך לשמור על טוהר המידות של פקידי ציבור, הצורך לוודא את פעילותו התקינה של המינהל הציבורי והצורך לחזק ולהעמיק את אמון הציבור במערכת השלטונית".

 

 

 

גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד