י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כל הפרטים

הסקר של 'בחדרי חרדים' מצית עימות פנימי בתוך 'יהדות התורה'

הסקר שפורסם היום ב'בחדרי', מצית מחדש את העימות בין הפלגים ב'יהדות התורה' - 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', כאשר בסבירות גבוהה הפיצול לא ייצא לפועל מחשש שהתוצאה תטפח על פני הצדדים | אולם בבית ראש הישיבה מעבירים מסרים שכל האופציות עדיין על השולחן

הסקר של 'בחדרי חרדים' מצית עימות פנימי בתוך 'יהדות התורה'
חברי יהדות התורה עם ראש הממשלה אמש צילום: באדיבות המצלם

סקר שפורסם הערב (שני) ב'בחדרי חרדים', מעורר סערה פנימית בתוך הסיעה האשכנזית 'יהדות התורה' ומצית עוד יותר את הקרבות בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'.

בסקר עלה כי במקרה של פיצול בין הסיעות, 'אגודת ישראל' נותרת מחוץ לכנסת ומקבלת בסקר של מכון 'אסקריא' 2.5 מנדטים בלבד, לעומת 'דגל' שצולחת את מכשול אחוז החסימה ומקבלת 4.5 מנדטים.

לכאורה הסקר אמור להסיר מסדר היום את שאלת הפיצול. שכן איש לא ייקח אחריות לכך שכוח חרדי יחסר בעקבות אינטרסים כאלה ואחרים בכך שהחסידים יישארו מחוץ לכנסת.

גורמים בבית ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין התייחסו לסקר ואמרו ל'בחדרי חרדים' כי "למרות הסקר שמראה על אי מעבר אגודת ישראל בבחירות, נושא פיצול הסיעות לא ירד מסדר היום".

ניתן להעריך כמעט בוודאות כי אחרי הסקר הפיצול לא יצא לדרך, למרות השאיפה של כמה גורמים ב'דגל התורה', אך יש מי שמבקש לנצל זאת כעת למיקוח על סדרי מקומות, שנזכיר ב'דגל התורה' דורשים לשמור את ראשות המפלגה המאוחדת בידי משה גפני חרף ההסכם עליו חתמו כי הוא יעבור הפעם לאיש 'אגודת ישראל' ובבחירות הבאות שוב תחזור ההנהגה לידי 'דגל התורה'.

בחירות לכנסת ה-25 סקר דעת קהל אסקריא יהדות התורה דגל התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד