י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קובע עובדות בשטח

המתנה של פוטין לאזרחי אוקראינה: אזרחות רוסית במסלול מהיר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם ביום שני על צו המרחיב את המסלול המהיר לאזרחות רוסית לכל האוקראינים. בסוף מאי השנה, שלושה חודשים לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה, הוצע ההליך המהיר גם לתושבי אזור זפוריז'יה וחרסון. לפני חודש דווח כי חולקו שם הדרכונים הרוסיים הראשונים. כעת ההליך אושר לכל אוקראיני באשר הוא

המתנה של פוטין לאזרחי אוקראינה: אזרחות רוסית במסלול מהיר
דרכון ומטבע רוסי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

עד לאחרונה, רק תושבי אזורי דונייצק ולוהנסק במזרח אוקראינה, כמו גם תושבי דרום זפוריז'יה ואזור חרסון, שחלקים גדולים מהם נמצאים בשליטה רוסית, היו זכאים להליך הפשוט של קבלת אזרחות רוסית. מ-2019, כשהנוהל הוצג לראשונה עבור תושבי דונייצק ולוהנסק, קיבלו יותר מ-720,000 תושבי האזורים שבשליטת המורדים בשני האזורים - כ-18% מהאוכלוסייה - דרכונים רוסיים.

בסוף מאי השנה, שלושה חודשים לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה, הוצע ההליך המהיר גם לתושבי אזור זפוריז'יה וחרסון. לפני חודש אף דווח כי חולקו שם הדרכונים הרוסיים הראשונים.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' אוקראינה גינתה את הפיכתם של אזרחים אוקראינים לאזרחים רוסים בשטחה כ"רוסיפיקציה", אך הנשיא ולדימיר פוטין מאיץ את ההליך. סוכנות הידיעות הרוסית Tass מסרה כי 23 תושבי חרסון הראשונים קיבלו דרכונים רוסיים בטקס נערך בבוקר יום השבת האחרון.

על פי הדיווח, אלפי תושבים פנו לקבל דרכונים רוסיים, אך הדיווח לא אושר על ידי גורמים אוקראינים. המושל הצבאי בחרסון שמונה על ידי הרוסים וולודימיר סלדו, אמר כי "כל חברינו החרסוניים רוצים לקבל את הדרכון ואת האזרחות הרוסית בהקדם האפשרי". אוקראינה גינתה את המהלך כהפרה בוטה של שלמותה הטריטוריאלית, ואמרה שהצו של הנשיא פוטין "בטל מבחינה משפטית". המדיניות באה בעקבות חלוקת הדרכונים של רוסיה לתושבי אזורי אוקראינה שכוחותיה כבשו מאז 2014 קרים וחלק גדול מהדונבאס.

מלחמת אוקראינה רוסיה נשיא רוסיה דונבאס דרכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד