כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לפיד מתחזק תוך שבוע

הסקר בדק: האם איתמר בן גביר ראוי לכהן כשר

שני סוקרים בדקו, האם כניסתו של גנץ לתחרות על ראשות הממשלה שינתה את אחוזי ההתאמה שלו לתפקיד? ובכן, נתניהו עדיין בראש הרשימה, אולם יאיר לפיד מתקרב אליו, לאחר כשבוע וחצי בתפקיד ראש הממשלה בפועל. גנץ נמצא פחות מתאים ממנו | וגם, איזו ממשלה אשמה ביוקר המחיה? והאם בן גביר ראוי לכהן כשר בממשלה

הסקר בדק: האם איתמר בן גביר ראוי לכהן כשר
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה אחרי איחוד המפלגות 'כחול לבן - התקווה החדשה', פורסמו אמש (שני) סקרי מנדטים בערוצים 11 ו-12 שבחנו האם האיחוד משנה את תוצאות הבחירות, ובכן נראה כי שוב אין הכרעה, כאשר אף גוש לא משיג 61 מנדטים, אלא אם כן גדעון סער לא יסרב לשבת עם 'הרשימה המשותפת' שמשלימה לגוש חוסם מול גוש נתניהו שמשיג לפי שני הסקרים, 59 מנדטים ללא איילת שקד ו'ימינה' שלא עוברת את אחוז החסימה.

בסקר של 'כאן 11', נשאלו המשיבים מיה מתאים יותר לכהן ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו או יאיר לפיד? ובכן, 45% מכלל המשיבים תמכו בבנימין נתניהו, 36% ביאיר לפיד ו-19% לא תמכו בשניהם. מדובר בשיפור משמעותי בשיעורי ההתאמה של לפיד לאחר כשבוע מכניסתו לתפקיד.

כשנשאלו משתתפי הסקר, מי מתאים לתפקיד ראש הממשלה, בנימין נתניהו או בני גנץ – 45% מכלל המשיבים תמכו בנתניהו, 28% בגנץ ו-27% לא תמכו בשניהם. על פי הסקר עולה תמונה מעניינת, מי שבעבר היה מועמד לראשות הממשלה במשך שלוש מערכות בחירות ברצף ומכהן בימים אלה כשר הביטחון, סובל מנחיתות גדולה יותר בהשוואה לנתניהו ומול יאיר לפיד חסר הניסיון הביטחוני והידע הכלכלי.

לפיד ונתניהו במליאה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

באשר לשאלה מי מתאים לתפקיד, לפיד או גנץ, 26% מכלל המשיבים תמכו בלפיד ו-26% תמכו בגנץ. 48% סבורים ששניהם אינם ראויים לכהן כראש ממשלה. עם זאת ליאיר לפיד ישנו יתרון בגוש המרכז-שמאל, כאשר לגנץ ישנו יתרון יחסי בקרב מצביעי הימין.

גם בסקר 'חדשות 12', נתניהו מוביל בהתאמה לראשות ממשלה

גם בסקר 'חדשות 12' נשאלו המשתתפים באשר להתאמה לראשות הממשלה, ומהתוצאות בנימין נתניהו עדיין בראש הרשימה, אם כי הוא נחלש מעט ומגיע ל-44% מכלל קולות המדגם. בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה זוכה נתניהו ל-11%, ומקרב מצביעי האופוזיציה מגיע נתניהו ל-81%.

ראש הממשלה יאיר לפיד נותר עם נתון דומה לסקרים הקודמים בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה – כאשר 31% רואים בו כמועמד המתאים לראשות הממשלה. 59% מקרב מצביעי מפלגות הקואליציה ו-4% בלבד ממצביעי מפלגות האופוזיציה.

מול בני גנץ מגיע נתניהו לנתון מעט יותר נמוך, כאשר 43% מקולות הבוחרים רואים בו כמועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה. עם זאת, גם שר הביטחון בני גנץ מגיע לנתון נמוך מלפיד של 24% מקולות הבוחרים.

בני גנץ. צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

בסקר 'חדשות 12' נשאלו המשתתפים מי הממשלה שנתפסת כאחראית לעלייה החדה ביוקר המחייה בישראל, האם הממשלה הנוכחית או שמא ממשלות נתניהו הקדומות? 35% מהמשיבים מאשימים את הממשלה הנוכחית של יאיר לפיד ונפתלי בנט ביוקר המחייה, לעומת 32% שהאשימו את ממשלות נתניהו בשנים האחרונות ו-24% מהמשיבים תלו את עליות המחירים לעליות המחירים ברחבי העולם.

כמו גן נבדק בסקר האם נכון או לא נכון שחבר הכנסת איתמר בן גביר יכהן כשר בממשלה? 52% מהמשיבים אמרו כי לא נכון שהוא ימונה לשר ו-33% השיבו שכן. עם זאת, בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה, 59% מהמשיבים השיבו כי ראוי למנות את בן גביר לשר בממשלה הבאה.

בן גביר במליאה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

סקר מכון קנטאר בראשות דודי חסיד עבור 'כאן חדשות' נעשה בקרב מדגם של 565 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה.

סקר 'חדשות 12' נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 506 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+ מועד איסוף הנתונים: 11 יולי 2022.

סקר דעת קהל בחירות לכנסת ה-25 איתמר בן גביר יוקר המחיה בחירות לראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד