כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ומי היו אורחי יש"ע? חברי מפלגת ה...עבודה

לקראת הוועידה המדינית של מפלגת העבודה, יצאו כ-80 מאנשיה בראשות היו"ר שלי יחימוביץ לסיור מקיף בשטחי יהודה ושומרון • "חובה מנהיגותית ומוסרית לשמוע אותם"

בסיור
בסיור

בעוד ממשלת ישראל עומדת לפתוח בשיחות שלום עם הפלשתינים, הפתיעו חברי מפלגת העבודה כשנענו להזמנה לסייר ב...שומרון ובנימין - יחד עם מועצת יש"ע.

אמש (ה) הגיעו למסע כ-80 מאנשי המפלגה, ובהם יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ, ח"כ אבישי ברוורמן, ח"כ איציק שמולי, ח"כ מיכל בירן, ראשי סניפים, חברי ועידת העבודה, חברי מפלגה ופעילים.

הסיור, שהועבר על ידי יגאל דילמוני סמנכ"ל מועצת יש"ע, ותמר אסרף דוברת המועצה האזורית בנימין, היה כחלק מהכנה לוועידה המדינית של המפלגה העומדת להתכנס בקרוב ולדון בתהליך המדיני החדש.

בתחילת הסיור אמרה יחימוביץ למשתתפים: "אנחנו מתארחים במקומות שאם ההסדר שאנו מייחלים לו יצא לפועל – הדבר ישפיע עליהם בצורה ישירה. עמדתנו ברורה, אך יש לנו חובה מנהיגותית ומוסרית לשמוע מה יש ליושבים בהם לומר, וגם כאשר מתקיים עימות אידיאולוגי יש לקיימו מתוך דיאלוג אמיתי".

הסיור התחיל במפגש באזור תעשייה ברקן במפעל ליפסקי, שם נפגשו עם יהודה כהן מנכ"ל המפעל, ושמעו על התפתחות התעשייה במרחב, החיים המשותפים של העובדים הישראלים ופלסטינאים והבסיס הכלכלי שמאפשר דו-קיום באזור. יהודה כהן אמר למשתתפים: "במפעל שלי מועסקים כ-50 מתושבי הרשות הפלסטינית שמפרנסים בכבוד את משפחותיהם. החרמת מוצרים או פגיעה בתעשייה כאן פוגעת גם בהם. עליכם לסייע לתעשייה ביהודה ושומרון למען הצלחת הפיתוח הכלכלי של האזור וכחלק מהרצון שלכם לסייע לקידום השלום".

בהמשך הסיור הגיעו המשתתפים לשכונת היובל בעלי, שם ערכו תצפית לשילה הקדומה והתוודעו לסיפור ההיסטורי ולפיתוח התיירותי הגדול באתר. לאחר מכן נפגשו עם רון שכנר, מנכ"ל מועצת יש"ע, ושמעו מפיו סקירה על דו"ח וועדת השופט אדמונד לוי וההצעות שלו לטיפול בנושא מעמד הקרקעות ביהודה ושומרון, ועל סוגיית המאחזים וההתיישבות הצעירה מזווית הראייה של ההתיישבות.

לאחר מכן הגיעו כל המשתתפים לאוניברסיטת אריאל שם שמעו סקירה מפרופ' ממיכאל זניגרד על התפתחותה של האוניברסיטה המכילה כיום מעל 14,000 סטודנטים, וכן על אפשרויות הלימודים במוסד.

בסוף היום ערכו המשתתפים מפגש בנושאים מדיניים עם דני דיין, ראש מערך יחסי החוץ של מועצת יש"ע, ושמעו ממנו על כישלונות העבר לפתרון שתי המדינות והמשא ומתן המדיני שממשיך באותה תפיסה מוטעית של חלוקת הארץ. דיין אמר למשתתפים: "פתרון שתי המדינות שהמפלגה שלכם מובילה לא יוכל להתקיים, לא יפתור את הסכסוך ובוודאי שלא יביא לסיומו. יש לפעול דווקא לשיפור המצב הקיים היום בשטח מתוך התחשבות באוכלוסייה שגרה כאן. ההתיישבות פעלה בדרכים דמוקרטיות ובנחישות על מנת לפתח את האזור וכך נמשיך לעשות".

משתתפי הסיור הודו למארחים על הסיור ועל ההיכרות עם ההתיישבות ועמדותיה בנושאים המדיניים העומדים על הפרק. הם ציינו כי אין ספק שהסיור היה חשוב לקראת הדיון המדיני שעומד להיערך בוועידת המפלגה, ותרם להם רבות להבנת המצב, להכרת הדעות וגודל האוכלוסייה הישראלית כאן.

האם זה מה שימנע מהמפלגה לתמוך, מבחוץ או מבפנים, בתהליך שלום כזה או אחר? קשה להאמין, ובכל זאת, אינה דומה שמיעה לראיה ואולי הרושם יעשה את שלו.
ישע סור יחימוביץ הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד