ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
חוששים שלא יעמוד בזה

הסיבה שבבית הלבן פיצלו את הנסיעה של ביידן

בבית הלבן הודיעו כי עשו הפסקה בין הטיסות של ביידן למזרח התיכון מהטיסות לאירופה ונימקו זאת מסיבות לוגיסטיות. אבל פקיד בכיר אמריקאי אמר ל'ניו יורק טיימס' שזה "היה מטורף להעביר את הנשיא המבוגר ביותר בהיסטוריה האמריקאית לנסיעת חוץ של 10 ימים"

הסיבה שבבית הלבן פיצלו את הנסיעה של ביידן
ג'ו ביידן צילום: Matty Stern/US Embassy of Tel Aviv

דאגות בנוגע ליכולתו של הנשיא ג'ו ביידן, ג'ו ביידן, לעמוד בנסיעה בת 10 ימים בחו"ל היו בין הסיבות המרכזיות לכך שהבית הלבן החליט לדחות את החלק של הסיור במזרח התיכון. כך על פי דיווח ב'ניו יורק טיימס'.

ביידן היה אמור לבקר לראשונה בישראל ובסעודיה בחודש שעבר לאחר שהשתתף בפסגת ה-G7 בגרמניה. אבל שבוע לפני שעזב לאירופה, הבית הלבן הודיע ​​כי הביקור במזרח התיכון יידחה מסיבות תזמון.

דיווחים אמרו כי הממשל עדיין מנסה לסיים פרטים לגבי החלק הסעודי של הביקור, וארה"ב פועלת לתווך הסכם שיביא את מצרים להעביר את השליטה על צמד איי ים סוף לסעודיה בהסכם שיקרב את ריאד לצעדים לנורמליזציה עם ישראל, שיש לה אינטרסים באיים אלה. ההסכם עדיין נמצא בשלבי גיבוש, כאשר הבית הלבן מקווה לחתום את העסקה עד שביידן ינחת בג'דה ביום שישי כדי להשתתף בפסגה של מנהיגי המזרח התיכון. הוא יהיה בישראל וברמאללה יומיים לפני כן.

אבל בעוד שהבית הלבן רמז שהעיכוב קשור לגורמים הנוגעים למדינות המארחות, פקיד בכיר אמריקאי אמר ל'ניו יורק טיימס' שזה "היה מטורף להעביר את הנשיא המבוגר ביותר בהיסטוריה האמריקאית לנסיעת חוץ של 10 ימים. יותר מתריסר פקידים ארה"ב בהווה ובעבר שהתראיינו לעיתון התעקשו באופן אחיד שהנשיא מעורב אינטלקטואלית, שואל בקביעות שאלות קשות בתדרוך ומתקשר לעוזרים מאוחר בלילה על נקודת תורפה שקבורות עמוק בתזכירים.

אבל גם עוזריו של ביידן הודו שהנשיא הזדקן בשנים האחרונות ושהם נזהרים איתו, הנשיא נפל מאופניו בחודש שעבר וידוע כי הוא מתבלבל עם משפטים במהלך הופעות פומביות.

ובכל זאת, ביידן מתעקש שהוא מתכנן להתמודד שוב ב-2024, אפילו כשגילו הופך לאחריות פוליטית גוברת עבור המפלגה הדמוקרטית.

ג'ו ביידן סעודיה ישראל ביקור ביידן בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד