כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"נוטים לבצע פשעים"

רוסיה: צעד חריג של הרשויות נגד משפחות הנופלים באוקראינה

שירותי הביטחון הרוסיים עוקבים אחר משפחות החיילים שנהרגו באוקראינה כדי שלא יבקרו את הפלישה של פוטין, כך לפי מנהל המודיעין הצבאי של אוקראינה. במרץ האחרון רוסיה העבירה חוקים נוקשים חדשים שמשמעותם שכל מי שנמצא אשם בהפצת חדשות "מזויפות" על צבא רוסיה יכול לקבל מאסר של עד 15 שנים

רוסיה: צעד חריג של הרשויות נגד משפחות הנופלים באוקראינה
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה באוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שם מעקב אחר משפחות החיילים שנהרגו באוקראינה, מחשש שהם עלולים להתבטא נגד המלחמה. מנהלת המודיעין הצבאי של אוקראינה פרסמה ב-10 ביולי דו"ח שקבע כי שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB) באזור קוסטרומה הגיש בקשה לפקח על אנשים "שנוטים לבצע פשעים". הם גם ביקשו מידע ורקע על האנשים, על פי הדיווח.

"הפשעים" שה-FSB חוששים שאנשים אלה יבצעו הם ביחס ל"הפצה פומבית של מידע כוזב ופעולות להכפיש את הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית והשתתפותם בתוקפנות נגד אוקראינה". על פי האוקראינים "כאשר אוספים מידע כזה, מוקדשת תשומת לב מיוחדת לקרובים של חיילים שמתו בשטח אוקראינה או השתתפו במלחמה".

כזכור בחודש מרץ האחרון רוסיה העבירה חוקים נוקשים חדשים שמשמעותם שכל מי שנמצא אשם בהפצת חדשות "מזויפות" על צבא רוסיה יכול לקבל מאסר של עד 15 שנים. פוטין השתמש בחוקים החדשים כדי לשלוט בנרטיב על "המבצע הצבאי המיוחד" שלו באוקראינה.

כזכור ביום שישי האחרון נגזרו על סגן עיריית מוסקבה, אלכסיי גורינוב, בן 60, שבע שנות מאסר ונאסר עליו לכהן בתפקידים ציבוריים למשך ארבע שנים לאחר שחרורו בגלל שהביע את דעתו נגד המלחמה. הוא היה האדם הראשון שקיבל עונש כבד לפי החוק החדש לאחר שביקר את הפלישה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין מעקבים ובילוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד