ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מזרח תיכון חדש

דיווח: ישראל תסכים למכור נשק מתקדם לממלכת בחריין

דיווחים בארה"ב כי גורם רשמי בבחריין אמר שהמוסד עוזר להכשיר עמיתים בחריין, וכי ישראל תמכור נשק מתקדם לממלכת בחריין, בדיווח לא נאמר איזה סוג ציוד יהיה בעסקה | קבוצות הנתמכות על ידי איראן הואשמו בתקיפת ערב הסעודית, איחוד האמירויות ומדינות אחרות באמצעות מל"טים לעיתים התרסקו אותם לתוך מתקני נפט, שדות תעופה ובמקומות אחרים

דיווח: ישראל תסכים למכור נשק מתקדם לממלכת בחריין
רחפן, אילוסטרציה צילום: Gershon Elinson/Flash90

ישראל הסכימה למכור מטוסים בלתי מאוישים ומערכות נגד מל"טים לבחריין, כך על פי דיווח ביום שלישי, כאשר ברקע יש דיווחים על התקדמות ביוזמה ליצירת ברית צבאית במזרח התיכון נגד איראן.

על פי הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל' בכיר בבחריין אמר כי המוסד והשב"כ עובדים עם בחריין בחודשים האחרונים כדי להכשיר את קציני המודיעין שלהם. איראן איימה לאחרונה לפגוע באיחוד האמירויות ובבחריין אם יאפשרו לישראל לבסס ציוד צבאי בשטחן.

אותו פקיד אמר ל'וול סטריט ג'ורנל, כי ישראל הסכימה למכור למדינה מל"טים ורחפנים וכן מערכות נגד מל"טים. בדיווח לא צוין איזה סוג של מל"ט או ציוד הגנה יהיה בעסקה.

קבוצות הנתמכות על ידי איראן הואשמו בתקיפת ערב הסעודית, איחוד האמירויות ומדינות אחרות באמצעות מזל"טים תקיפה, ולעיתים התרסקו אותם לתוך מתקני זיקוק נפט, שדות תעופה ובמקומות אחרים.

ישראל ובחריין נירמלו את היחסים ביניהן ב-2020 כחלק מהסכמי אברהם בחסות ארה"ב, ההסכם סלל את הדרך לנורמליזציה עם מרוקו חודשים לאחר מכן.

בחריין ישראל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד