כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
משפחה נמלטת

לאחר המהומות הענקיות הנשיא ואחיו נמלטו מהמדינה

נשיא סרי לנקה, גוטבאיה רג'פקסה, נמלט מהמדינה בעקבות מחאות המוניות על המשבר הכלכלי של המדינה שנשארה ללא דלק וללא מזומן, בימים האחרונים הנשיא הסתתר לאחר שהמונים הסתערו על ארמונו בשבת והעלו אותו באש, גם אחיו שר האוצר לשעבר, ברח מהמדינה

לאחר המהומות הענקיות הנשיא ואחיו נמלטו מהמדינה
המחאות בסרי לנקה צילום: מתוך הסרטון

נשיא סרי לנקה, גוטבאיה רג'פקסה, נמלט מהמדינה, כך דווח ה-BBC, בעקבות מחאות המוניות על המשבר הכלכלי הנשיא הסתתר לאחר שהמונים הסתערו על ארמונו בשבת והעלו אותו באש. אחיו, שר האוצר לשעבר, בזיל רג'פקסה, ברח גם הוא מהמדינה כך אמרו מקורות ל-BBC.

המפגינים דרשו מהנשיא וראש ממשלתו ללכת או להתמודד עם הפגנות גדולות בהרבה. גם ראש ממשלתו של רג'פקסה צפוי לברוח. תושבי סרי לנקה מאשימים את ממשל הנשיא ראג'פקסה במשבר הכלכלי החמור ביותר מזה עשרות שנים. במשך חודשים הם נאבקים עם הפסקות חשמל יומיומיות ומחסור במוצרים בסיסיים כמו דלק, מזון ותרופות.

סרי לנקה היא מדינת אי ליד דרום הודו, היא זכתה בעצמאות מהשלטון הבריטי בשנת 1948. שלוש קבוצות אתניות - סינהאליות, טמיליות ומוסלמיות - מהוות 99% מאוכלוסיית המדינה המונה 22 מיליון.

משפחה אחת של אחים שלטה במשך שנים, מהינדה רג'פקסה הפך לגיבור בקרב רוב הסינהאלים ב-2009, כאשר ממשלתו ניצחה את המורדים הבדלנים הטמילים לאחר שנים של מלחמת אזרחים מרה ועקובה מדם. אחיו גוטבאיה, שהיה שר ההגנה באותה תקופה, הוא הנשיא הנוכחי אך הוא התפטר ונמלט.

כזכור, אלפי מפגינים הסתערו ביום שבת בשעות הבוקר על מעונו של נשיא סרי לנקה בעיר הבירה קולומבו, שבחוף הדרומי-מערבי של האי. הנשיא גוטבאיה רג'פקסה עזב את המעון לפני ההסתערות, והוא היה במקום בטוח וזכה להגנת הצבא. בהמשך פשטו המפגינים גם על לשכתו של הנשיא, שנמצאת מול הים בקולומבו, וגם על משרד האוצר. השוטרים ירו באוויר ופיזרו גז מדמיע, אך לא הצליחו למנוע מהקהל הזועם להקיף את המעון ולהסתער עליו, חלקם העלו באש מקומות שונים.

סרי לנקה הפגנות הימלטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד