י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חיסון נוסף

ממשל ביידן מכריז על אסטרטגיה חדשה להתמודדות עם הקורונה

הבית הלבן הודיע כי הווריאנט BA.5 אחראי לרוב הזיהומים החדשים בארה"ב. זאת על רקע דיווחים על תוכנית לחיסון נוסף למבוגרים. ארה"ב מתמודדת בממוצע עם כ-100,000 מקרי קורונה חדשים מדי יום, והאשפוזים נמצאים במגמת עלייה מאז אפריל - למרות שהם נותרו מתחת לשיאים הקודמים

ממשל ביידן מכריז על אסטרטגיה חדשה להתמודדות עם הקורונה
חיסון: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ממשל ביידן הכריז על אסטרטגיה חדשה להתמודדות עם תת הווריאנטים המדבקים ביותר של נגיף הקורונה במיוחד BA.5, על רקע דיווחים שהממשלה מפתחת תוכנית לחסן שוב את כל המבוגרים בארה"ב. ביום שלישי פרסם הבית הלבן כי BA.5, תת וריאנט של וריאנט הקורונה אומיקרון, כבר אחראי לרוב המקרים החדשים של קורונה בארה"ב.

על פי הממשל, "לתת הגרסה יש פוטנציאל לגרום למספרי הזיהומים לעלות בשבועות הקרובים". ארה"ב מתמודדת בממוצע עם כ-100,000 מקרי קורונה חדשים מדי יום, והאשפוזים נמצאים במגמת עלייה מאז אפריל - למרות שהם נותרו מתחת לשיאים הקודמים.

הבית הלבן הודיע שהוא יגביר את המאמצים לחסן יותר אנשים, במיוחד באזורים שבהם הגרסה BA.5 מתפשטת בצורה מהירה, הממשל מעודד את האמריקאים לבדוק את עצמם באופן קבוע.

ההכרזה הגיעה כאשר ה'וושינגטון פוסט' דיווח כי פקידי ממשל ביידן עובדים על תוכנית לתת זריקת חיסון נוספת למבוגרים מתחת לגיל 50 במטרה להתמודד עם BA.5 ו-BA.4, תת וריאנט של גרסת האומיקרון. לעת עתה, מבוגרים מעל גיל 50 ואנשים מעל גיל 12 שסובלים מדיכוי חיסון, זכאים לחיזוק שני ארבעה חודשים לאחר שקיבלו את הראשון.

התוכנית החדשה, שעדיין לא אושרה על ידי הרגולטורים, "זכתה לגיבוי" של מתאם הקורונה של הבית הלבן, אשיש ג'ה, והמומחה הבכיר של הממשלה למחלות זיהומיות, אנתוני פאוצ'י. ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי פאוצ'י טען בתוקף להרחבת הזכאות לחיסון לכל המבוגרים והצעירים. מבוגרים רבים בארה"ב קיבלו את החיסון הראשון שלהם בנובמבר ודצמבר, וההגנה שלהם עלולה להיות חלשה אמר פאוצ'י.

חיסון לקורונה ארה''ב ממשל אמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד