כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חוויית הטיסה שהפכה לסיוט

הכאוס בנתב"ג • העובד חושף: "לא הכל אמיתי, הם עושים חיים"

ברשות שדות התעופה מסבירים כי הכאוס שמתנהל בשבועות האחרונים בשדה נובע מחוסר בכוח אדם. אלפים פוטרו במהלך סגרי הקורונה והם לא שבו לעבודתם. אולם עובד נתב"ג חושף כי ישנם שמנצלים את המצב ופשוט מזלזלים, מאחרים לעבודה ומתעכבים על המטוס בכוונה. מטריד

הכאוס בנתב"ג • העובד חושף: "לא הכל אמיתי, הם עושים חיים"
עובדים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אנחנו נמצאים באמצעו של חודש יולי ותכף יגיע חודש אוגוסט שבדרך כלל הינו החודש העמוס בשנה בנתב"ג שבו מנצלים רבבות הישראלים את החופש הגדול וממריאים לחופשות בחו"ל, אולם יתכן והשנה נראה את הישראלים מוותרים על התענוג בעקבות המראות אליהן הם נחשפים בתקשורת, הכאוס שנמשך ללא פתרון, התורים עדיין ארוכים ומתישים, מזוודות עדיין ממלאות קילומטרים על פני מקומות שונים בשדה וחלקם כפי שראינו גם הושמדו וצמררו רבים שחששו כי הדבר יכול לקרות גם להם.

אם חשבנו שמדובר בחוסר כוח אדם שעליו מנסה רשות שדות התעופה להתגבר ופותחת בקמפיין גיוס עובדים מכל המגזרים, נראה כי מדובר גם ברוע אנושי פשוטו כמשמעו. עדות של אחד מעובדי נתב"ג בשיחה עם כתבת 'חדשות 12' יולן כהן, אמורה להטריד את הרשויות ולטפל בנושא עד השורש.

נוסעים בנתב"ג. צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90.

ג' שעובד בנתב"ג, סיפר ל'חדשות 12' כי "יש איחורים שהם בכוונה, שהם כאילו עושים דווקא, נגיד עובדי הרשות, שהם עושים בכוונה שהם מאחרים למזוודות, מאחרים למטוסים, לפריקה של המטוסים - מלא נוסעים לא מקבלים את העגלות שלהם: הם עם תינוקות, מחכים לשווא ליד המעלית. הבכירים מקבלים מלא כסף".

לשאלת הכתבת כמה איחורים ישנם מידי יום? השיב ג': "מלא. עכשיו סיימתי טיסה של אילת. היה איזשהו עיכוב בגלל הצוות שלא הגיע בזמן. את יכולה לראות אותם לפעמים יושבים בבטן המטוס במזגן ועושים חיים שם. הולכים לעשן, זלזול, אני רואה הרבה דברים. הם עובדים קשה, נכון, אבל יש גם שקר פה בעניין. לא הכול אמיתי", הוא טוען.

צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

כלומר לפי עדותו של אותו עובד, הבעיה היא לא רק כוח אדם אלא עובדים שמזלזלים בייעודם ולא ממלאים את תפקידם כראוי. ומי שסובל הוא האזרח הקטן, הנוסע התמים שבסך הכל מבקש את מזוודתו וללכת הביתה לנוח מהמסע המפרך.

למרות זאת, שרת התחבורה מרב מיכאלי, מתכחשת למצב, טוענת שכל העולם סובל מאותה בעיה ולא ממש מספקת תשובות ופתרונות ובעיקר לא לוקחת אחריות.

נתב"ג נמל התעופה בן גוריון טיסה תורים ארוכים מזוודות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד