י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יוריד את רף המתיחות ביניהם?

למרות הביקורת: כך לפיד התעקש "לפייס" את בנט

ראש הממשלה החליפי בנט לא שיער שכך ייראו הימים שאחרי כהונתו. הוא נשכח לחלוטין, לא מדובר ולא מוזכר. היום הוא יחוש החמצה שלא זכה לקבל את פני נשיא ארה"ב ולארחו כראש הממשלה. ראש ממשלת המעבר לפיד מודע לכך ומנסה לשלב אותו לפחות בקבלת פנים על השטיח האדום וזאת ברקע מתיחות ביניהם 

למרות הביקורת: כך לפיד התעקש "לפייס" את בנט
בנט ולפיד במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע המתיחות השוררת בין נפתלי בנט ליאיר לפיד שהובילה להעדרותו של בנט מישיבת המממשלה ביום ראשון, לשכת לפיד ביקשה לשנות את הפרוטוקול הרשמי כדי לאפשר לבנט להיות יחד עם הנשיא וראש הממשלה סמוך למדרגות המטוס עם נחיתת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן היום בנתב"ג. כך מדווח מיכאל שמש ברשת ב'.

למרות שגורמים המעורבים בביקור מתחו על כך ביקורת בלשכת לפיד התעקשו על כך שבנט יהיה נוכח במעמד על השטיח האדום. אולי בניסיון של לפיד ״לפייס״ את בנט שחש החמצה שלא זכה לקבל את נשיא המעצמה הגדולה וידיד ישראל כראש ממשלה בעצמו.

אמש דווח כי לשכת בנט האשימה את לפיד בתדרוכים נגד בנט בימים האחרונים. בנט כועס על פרסומים שיצאו נגדו בנוגע לדרישותיו כראש הממשלה החליפי ותדרוכים שיצאו לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולפיהם הוא מבקש לדחוף את עצמו להיות נוכח ולנאום בטקסים השונים.

לפי גורמים שמעורבים ביחסים בין השניים, בנט 'החרים' את ישיבת הממשלה ביום ראשון במחאה על ההתנהלות לפיד. ההיעדרות של בנט היתה מורגשת בישיבה שהיתה השנייה בלבד בניהולו של לפיד.

בסביבת בנט הכחישו ואמרו כי "המטרה היא לתת ללפיד את הבמה בתחומים השונים".

נזכיר כי לפני שבועיים דווח ב'חדשות 12' כי לאחר שראש הממשלה החליפי בנט גילה שאינו זכאי ע"פ חוק לקבל תנאים של ראש ממשלה לשעבר רצה לבקש מהכנסת את התנאים הכוללים רכב עם נהג צמוד, צוות עם שני עובדים, תקציב שנתי להפעלת לשכה ומשרד בשטח של עד 170 מטר.

בנט תכנן לפנות לוועדת הכספים של הכנסת ולבקש את שינוי הקריטריונים לקבלת תנאי פרישה של ראש ממשלה מ-18 ל-12 חודשים, המהלך של בנט מגיע מהחשש שהכנסת הבאה לא תכיר בתקופת הכהונה שלו כראש ממשלה חלופי. המכתב כבר נוסח, אולם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד, בלם את הבקשה והבהיר שלא יתמוך בה, טען כי מדובר בבקשה פרסונלית שתכתים גם אותו, על פי הדיווח הסירוב יצר מתיחות בין הלשכות.

 

 

ביקור ביידן בישראל קבלת פנים יאיר לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד