כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
במעמד רבנים ואישי ציבור

אירוע הוקרה והצדעה לתומכי "שלובות" לנערות בעלות תסמונת דאון

בירושלים אירוע הוקרה והצדעה לתומכי ארגון "שלובות" לנערות בעלות תסמונת דאון. במעמד רבנים ואישי ציבור רבים שבאו להוקיר את התומכים של הארגון

אירוע הוקרה והצדעה לתומכי "שלובות" לנערות בעלות תסמונת דאון
אירוע הצדעה לתומכי שלובות צילום: באדיבות המצלם

אירוע רב רושם התקיים השבוע בירושלים לטובת תומכי ארגון 'שלובות'.

המעמד נערך בראשות הגאון רבי ישראל מאיר לאו, הגאון רבי יוסף אפרתי ראש ביהמ"ד להלכה בהתיישבות, הרב משה קירשטיין ראש ישיבת נתיבות יצחק, וראש העיר ירושלים משה ליאון, עוד כיבדו בנוכחותם באירוע הרב יקותיאל פרקש, אליעזר ראוכברגר מ"מ ראש עיריית ירושלים, מאיר רובינשטיין ראש עיריית ביתר עילית, יהודה פרוידיגר חבר מועצת עיריית ירושלים, גבריאל פפנהיים ראש ועד הכשרות בד"ץ 'העדה החרדית', נחמן בנשעיה יו"ר אגו"י מודיעין עילית ויו"ר המזכירות הארצית דחסידי ברסלב ואברהם מנלה מנכ"ל חברה קדישא ויו"ר מד"א.

במהלך הערב העלה על נס תומך הארגון מנחה האירוע ר' דודי פרקש ממונסי את פועלם הברוך של המתנדבות העומדות בראש מערך התפעול השוטף ה"ה הגב' מ. פלדמן, גב' ס. ארליך הגב' ה. שלאף, וגב' ח. לוינשטיין.

בעזרת מתנדבות מקסימות, ארגון "שלובות" מספק לבנות חיי חברה עשירים, פעילויות בכל ימות השנה, גם בשבתות וחגים. טיולים, חוגים, וחברות אמיתית עם המתנדבות הן רק חלק קטן מפעילותו של הארגון, הבנות מקבלות עולם תוכן עשיר ומסגרת מכילה, חמה ואוהבת, שמהווה עבורן בית שני ממש.

הארגון נותן מענה לבנות גם לאחר גיל 21 - בניגוד למוסדות מטעם המדינה, שמפסיקים בגיל הזה לספק מסגרת הולמת ומותירים את הבנות בבית. ארגון "שלובות" שם לעצמו מטרה - לתת לבנות ולמשפחתן את היכולת להמשיך לשמוח ולהיות חלק ממקום שמתאים להן גם לאחר שהן גדלות. ארגון "שלובות" מורכב ממערך מתנדבות גדול שבלעדיו - לא היה יכול הארגון להתקיים.

בין המשתתפים היה הגאון רבי ישראל מאיר לאו, ששיבח את פעילות הארגון וריתק את הנוכחים במשא מרתק: "הגמרא בנדרים מספרת על רבי עקיבא שהיו לו 24 אלף תלמידים. התחיל ללמד בגיל 80. ואז נהיה רבי עקיבא. אחד מתלמידיו חלה, מתוך 24 אלף תלמידים, בגיל מעל 80, ובא רבי עקיבא בעצמו לבקר את התלמיד, האכיל אותו והשקה אותו, וניקה את חדרו. התלמיד לא הצליח להגיב למעט 2 מילים בלבד: רבי החייתני. רבי עקיבא יצא והכריז כל מי שאינו מבקר את החולה כאילו שופך דמים. הוא הבין את המילה החייתני כפשוטה ולא כמליצה. כשהוזמנתי לאירוע שלובות ראיתי לנגד עיני את הגמרא בנדרים שמיטיבה להסביר את פעילות שלובות, שמחייה אנשים ומשפחות".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון שכיבד את האורחים בהשתתפותו נשא גם כן דברי ברכה ואמר: "מגיל 20 הנוער מתנתק ממסגרות המדינה, ושם ארגון שלובות נכנס לתמונה, ולוקח את הבנות שהתנתקו מהמסגרות, ונותן להם מעטפת מלאה בחברה, תרבות ופעילויות חווייתיות. באתי לפה לומר לכם תודה על הרעיון, על החשיבה ועל הביצוע. אני מודה לכל מי שעוזר לארגון החשוב, אתם נותנים תקווה לאוכלוסיית השילוב בישראל".

הגאון רבי יוסף יקותיאל אפרתי, שיבח את פעילות הארגון: "החסד של שלובות הוא אינו נתפס מפני שזה לא רק חסד עם המוגבלים עצמם אלא זה חסד סביבתי למשפחה כולה. הורים שלא יצאו לאירועים כי יש בבית ילד מוגבל וצריך לשמור עליו. והפעילות היא תמידית, יום יום שעה שעה. עולם חסד יבנה".

יהודה פרוידיגר, חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק צמי"ד סיים את משא הנאומים ואמר בהתרגשות רבה כי הוא מלווה עשרות שנים את נושא השילוב והחינוך מיוחד בעיר ירושלים, והוא רואה בברכה את ההתפתחות במגוון הפתרונות המוצעים ובמודעות הגבוה לשילובם בקרב האוכלוסייה.

שלובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד