י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לא יכולנו להיות רכים"

בכיר איראני מודה בטבח: "כ-50-60 נרצחו מדי יום"

חוסיין עלי נאירי, אחד מהשופטים שלפי הדיווחים היה מעורב במשפט המסכם ובהוצאתם להורג של אלפי אסירים איראנים, הודה בריאיון כי היה אחראי על הוצאות להורג של אסירים פוליטיים במדינה ואף נימק את מעשיו: "לא יכולנו לנהל את המדינה בהיותנו רכים מדי"

בכיר איראני מודה בטבח: "כ-50-60 נרצחו מדי יום"
אילוסטרציה צילום: pixabay

איש דת, שהיה עד לא מזמן שופט בכיר באיראן, הודה כי הרפובליקה האסלאמית טבחה באסירים פוליטיים בקיץ של שנת 1988.

חוסיין עלי נאירי, אחד מהשופטים שלפי הדיווחים היה מעורב במשפט המסכם ובהוצאתם להורג של אלפי אסירים איראנים, הגן על פעולותיו בראיון למרכז הארכיון של הרפובליקה האסלאמית (IRDC), ישות ממשלתית שאוספת פרטים על ההיסטוריה של מהפכת 1979 ויותר מארבעה עשורים של שלטון של הרפובליקה האסלאמית באיראן.

נאירי הוא כיום יו"ר בית הדין המשמעתי לשופטים ברפובליקה האסלאמית, גוף מפקח המפקח ובקרה על תפקוד השופטים באיראן.

הוא ניסה להצדיק ולהסביר את הריגתם של אלפי אסירים פוליטיים, ואמר: "זה היה מצב מיוחד. המדינה הייתה במצב קריטי. אם חומייני (המנהיג הראשון של הרפובליקה האסלאמית) לא היה עומד איתן, לא היינו צריכים הביטחון שאנו נהנים ממנו היום. אולי המשטר לא היה מצליח לשרוד. כ-50 עד 60 בני אדם נרצחו מדי יום בטהראן ובערים אחרות באיראן".

נאירי התכוון למאות התנקשויות משנת 1981 כאשר MEK תקף אנשי דת ופקידים ברפובליקה האסלאמית.

בראיון שופך נאירי אור גם על חייו של יו"ר בית המשפט המהפכני הראשון של הרפובליקה האיסלאמית, אייתוללה מוחמדי גילאני, שידוע ביחס האכזרי שלו לאסירים. נאירי נזכר שגילאני נהג לומר שפסיקות בית המשפט המהפכני הגיעו מאלוקים, "והוא לעולם לא יעשה שום פשרה כשהפקודה באה מאלוקים", אמר נייירי.

הוא הוסיף והסביר את ההוצאות להורג: "המצב הקריטי באותה תקופה הצריך טיפול קפדני. לא יכולנו לנהל את המדינה בהיותנו רכים מדי", הוסיף.

בתשובה לשאלה מדוע אסירים שריצו עונשי מאסר או שכבר ריצו את תקופות המאסר שלהם נהרגו, אמר נאירי כי זה בגלל שהאסירים קשרו קשר נגד הרפובליקה האסלאמית.

נאירי היה חבר ב"ועדת המוות" שגזרה עונש מוות על אסירים פוליטיים. נשיא איראן הנוכחי, אברהים ראיסי, היה גם חבר בקבוצה.

 

איראן טבח הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד