י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בניגוד לעמדת ישראל

שגריר ארה"ב: "הנשיא רוצה לפתוח קונסוליה אמריקאית בירושלים"

שגריר ארה"ב בישראל, תום ניידס, אמר כי נשיא ארה"ב צפוי לדון בפתרון שתי המדינות במהלך ביקורו עם שני הצדדים - הישראלי והפלסטיני. "ביידן צפוי לדבר עם שני הצדדים ולשכנע אותם לא לקיים צעדים שיגבירו את המתיחות"  

שגריר ארה"ב: "הנשיא רוצה לפתוח קונסוליה אמריקאית בירושלים"
השגריר טום נידס צילום: באדיבות המצלם

בראיון לעיתון א-שרק אל-אווסט מסר שגריר ארה"ב בישראל תום ניידס כי "הנשיא ביידן ברור מאוד בכוונתו לפתוח את הקונסוליה האמריקאית בירושלים, והוא מעוניין שהממשלה הישראלית תסכים לכך". במקביל מוסר העיתון מפי בכיר אמריקאי כי ביידן צפוי להכריז על סיוע כספי והומניטרי לעם הפלסטיני, כמו גם על מתן סיוע לפתרון המשבר ההומניטרי ברצועת עזה.

אותו בכיר הוסיף כי "הנשיא ביידן הצהיר פעמים רבות על התנגדותו להרחבת ההתנחלויות משום שהן נוגדות את המאמצים להפחית את המתיחות" והוסיף כי "ביידן צפוי לדבר עם שני הצדדים ולשכנע אותם לא לקיים צעדים שיגבירו את המתיחות". הדברים הובאו בערוץ הטלגרם של כאן חדשות.

יועצו של אבו מאזן מחמוד אל-הבאש אמר ל'כאן חדשות' על רקע ביקורו של ביידן, כי ללא צעדים שהובטחו מצד ארצות הברית דוגמת פתיחת השגרירות בירושלים לפלסטינים, "ללא צעדים אלו וצעדים מישראל שכוללים את הפסקת הפעולות החד צדדיות נגד פלסטינים – הרשות הפלסטינית תממש את ההחלטות שכבר התקבלו במועצה המרכזית של אש"ף להפסיק את ההכרה בישראל ואת היחסים איתה".

עוד אמר אל-הבאש בנוגע לכוונה לחדש את המימון לבתי החולים במזרח ירושלים כי "זה טוב אבל זה סיוע הומניטרי וזה לא עיקר העניין". הוא הוסיף כי בקרב הציבור הפלסטיני יש תחושות קשות כלפי האמריקנים על רקע פרסום תוצאות חקירת מותה של העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה, ובה נכתב כי לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי שישראל היא זו שירתה בה.

שגריר ארצות הברית ביקור ביידן בישראל רשות פלסטינית ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד