י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
על רקע ביקור ביידן

ראיסי: "הגעת האמריקנים לאזור לא יוצרת ביטחון לציונים"

בהצהרה שפרסמה הרפובליקה האסלאמית של איראן נאמר, כי איראן "לא תיסוג מעמדותיה הנכונות וההגיוניות", הנשיא "יעץ" לאמריקאים "לראות את העובדות וללמוד מהעבר במקום לחזור על הניסיון הכושל של לחץ מרבי על האומה האיראנית"

ראיסי: "הגעת האמריקנים לאזור לא יוצרת ביטחון לציונים"
איברהים ראיסי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

הנשיא אברהים ראיסי אמר היום (רביעי) בישיבת הממשלה בתגובה לטענות האחרונות של האמריקאים בנוגע לתוכנית הגרעין, כי האמריקנים אמרו שעל איראן לחזור להסכם, בעוד שהרפובליקה האסלאמית מעולם לא פרשה מההסכם, וארצות הברית עצמה היא שהפרה אותו.

הוא הוסיף: "היום, לא רק האירופים כבעלי ברית של האמריקאים במשא ומתן, אלא גם כל מדינות העולם נשאלו מדוע ארצות הברית לא עמדה בהתחייבויותיה בהסכם הגרעין ונסוגה ממנה?"

בהתייחסו לסנקציות של ארה"ב נגד איראן, אמר הנשיא: "אמריקאים אמרו שוב ושוב שהלחץ שהם הטילו על האומה האיראנית היה חסר תקדים ובמקסימום, אך דובר משרד החוץ של מדינה זו הודיע ​​רשמית כי לחצים אלו לא עבדו בשום צורה ונכשלו בהם".

הוא הוסיף: "האמריקאים בוודאי הבינו במהלך 43 השנים האחרונות שאי אפשר לדבר עם העם האיראני בשפת הכוח. מוזר שהם עדיין רוצים לדבר עם אותה צורה שבהחלט לא הביאו תוצאות עבורם".

בהתייחסו למסע של הנשיא ביידן לאזור, הדגיש ראיסי: "אם ביקוריהם של הפקידים האמריקאים במדינות האזור נועדו לחזק את מעמדו של המשטר הציוני ולנרמל את יחסי המשטר הזה עם כמה מדינות, אזי המאמצים לא ייצרו ביטחון לציונים בשום אופן".

הנשיא הדגיש גם כי "הרפובליקה האסלאמית של איראן עוקבת מקרוב אחר כל ההתפתחויות באזור ואינה מתעלמת מכל תנועה", וציין: "אמרנו שוב ושוב למי שהביא מסרים מהאמריקאים שאם הם יעשו צעד קטן ביותר נגד שלמותה הטריטוריאלית של איראן, תהיה תגובה נחרצת".

אברהים ראיסי איראן ביקור ביידן בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד