כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
העמיד תלמידים הרבה

בפתאומיות מחרידה: משפחתו של ר' חיים שמחה מ'הרכס' מתקשה להתאושש

הרב חיים שמחה גרודזיצקי זצ"ל, העמיד תלמידים הרבה והיה אב מסור. לפני ימים נפטר לאחר התמודדות עם המחלה הקשה • הותיר אלמנה ועשרה יתומים שחלקם עדיין לא התחתנו • ההוצאות הכבדות בזמן הטיפול במחלה, השאירו משפחה מרוששת

בפתאומיות מחרידה: משפחתו של ר' חיים שמחה מ'הרכס' מתקשה להתאושש
ר' שמחה זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

תושבי שכונת רמת שלמה בירושלים מתקשים להאמין שזה קרה להם. המחנך הדגול הרב חיים שמחה גרודזיצקי זצ"ל, מעמודי התווך של השכונה, נפטר לאחר מחלה קשה, כשהוא מותיר אחריו אלמנה שבורה ורצוצה, עשרה יתומים, והררים של חובות שנצברו בתקופת מחלתו.

לחצו כאן לסיוע לאלמנה ולעשרת היתומים>>

הרב גרודזיצקי זצ"ל היה המפרנס היחיד בבית, הוא היה ידוע כתלמיד חכם מופלג שעמל בתורה ונהנה מיגיע כפיו, שלא חסך במאמצים כדי לפרנס את משפחתו בכבוד.
עבד במשך עשרות שנים כמחנך הן בירושלים והן ב'תל ציון', בתלמודי התורה 'אבני שלמה', 'חכמת שלמה', 'כנסת יהודה', ו'חפץ חיים'.

הוא היה מסור כמו אב רחום וחנון, לא אחת הוא נצפה כשהוא לומד עם אחד מתלמידיו באופן פרטני, מכין אותו לקראת המבחן המתקרב, מסייע לו לקבל ביטחון בידע שצבר, וכל זאת לאל קבלת פרס.
בנוסף היה הרב גרודזיצקי מוציא לאור מדי שבוע את עלון 'שמחת חיים', שהיה מכניס 'מצב רוח' בשכונה כולה. את העלון הוא היה מחלק בכוחות עצמו כדי לחסוך בהוצאות, וכששמע על כך שאחד מתושבי השכונה שנפטר, היה מביא לרעייתו את העלון מדי שבוע, הקפיד מאז הרב גרודזיצקי לשלשל עלון אחד ליבת הדואר שלה באופן מיוחד, כדי לשמח את לבה.

אחרי עשרות שנים שבהן עמד במשימה ופרנס את משפחתו בכבוד, באה המחלה הארורה והכתה בו. המשפחה נאלצה לשלם הון עתק עבור טיפולים שונים, ובכללם טיפול חדשני באמצעות כדור כימותרפי, שעלה הון תועפות והצריך לגייס סכומי עתק מדי חודש בחודשו, בעוד המשפחה שוקעת בחובות נוראיים.

הרופאים היו אופטימיים והרב גרודזיצקי אכן החל להחלים מהמחלה הנוראה, אבל אז נתקף בדלקת ריאות שתקפה אותו בעוד גופו כחוש וחלוש לאחר המאבק במחלה הקשה. מצבו התדרדר במהירות, והוא הורדם והונשם בבית החולים הדסה. מצבו אכן השתפר, אבל כעבור ימים אחדים, התגברה עליו דלקת הריאות וגדעה את פתיל חייו.

הותיר אחריו אלמנה ועשרה יתומים, ששניים מהם עדיין לא התחתנו, בן ובת, תאומים בני עשרים שכבר הגיעו לפרקם וכעת נותרו שבורים ורצוצים ללא משען ומשענה.

לצד הכאב הנורא על הפרידה המאולצת מהבעל היקר ומהאב האהוב, נשבר מטה לחמה של המשפחה, וכעת נדרשת האלמנה השבורה להתמודד עם החובות העצומים, ולנסות להשיא בכוחות עצמה את בנה ובתה היתומים.
השכנים התגייסו לעזור, המשפחה המורחבת ניסתה גם היא להגיש עזרה ככל יכולתה, אבל המקרה של משפחת גרודזיצקי גדול ומורכב יותר מזה, לאלמנה השבורה לא נותרה ברירה אלא לפנות גם לעזרתכם. אנחנו חייבים לעזור למשפחת גרודזיצקי.

לנוכח הצורך הדחוף בהגשת סיוע למשפחה, הוקמה קרן יתומי הרב גרודזיצקי שמטרתה לסייע ביום יום ולשלם את החובות העצומים שנצברו במהלך תקופת מחלתו, וכן כדי לאפשר לאלמנה השבורה והרצוצה להשיא בכבוד את שני הילדים הצעירים שכבר הגיעו לפרקם.  

לחצו כאן לסיוע לאלמנה ולעשרת היתומים>>

קופת העיר עשרה יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד