כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בנסיון למנוע טבח

קליפורניה אוסרת מכירת נשק למי שנמצאים בסיכון לעבור על החוק

יצרני וסוחרי נשק בקליפורניה יידרשו להפסיק למכור נשק לכל מי "שיש סיבה סבירה להאמין לגביו שהוא בעל סיכון משמעותי" לשימוש לא חוקי בנשק שעלול להוביל להרוגים, זאת במסגרת חוק חדש שעליו הכריז המושל

קליפורניה אוסרת מכירת נשק למי שנמצאים בסיכון לעבור על החוק
אילוסטרציה צילום: Pixabay

מדי פעם מתעורר פסיכופת תורן ברחבי ארה"ב, ויוצא למסע רציחות. 320 מקרי ירי המוניים אירעו בארה"ב מתחילת השנה, ואנחנו רק בחודש יוני. לקליפורניה זה נמאס, והיא החלה לחסום מכירת נשק למי שנמצאים בסיכון לעבור על החוק.

הצעת החוק היא חוק נוסף שייכנס לתוקף בקרוב, ויתווסף לתקנות הנשק המחמירות ממילא של קליפורניה. איגוד הרובאים הלאומי אמר כי הדרישות מעורפלות ומייצגות ניסיון להטיל אחריות על סוחרי ויצרני נשק למעשיהם של אחרים. החוק החדש, אמרו, "מבקש לתסכל בעלי נשק שומרי חוק" במטרה להוציא את יצרני הנשק והסוחרים מהשוק עד כמה שניתן.

תקן ההתנהלות של תעשיית כלי הנשק של המדינה, החל מיולי 2023, יחייב את מי שמייצרים, מייבאים או מוכרים אקדחים "לנקוט אמצעי זהירות סבירים" כדי לוודא שהנשק לא נופל לידיים הלא נכונות באמצעות מכירות או גניבות. זה כולל קיום "בקרות סבירות" כדי למנוע מכירה לסוחרי נשק, לרוכשי קש, לאלה שאסור להחזיק בנשק, וכל מי שנחשב ב"סיכון משמעותי" לשימוש לא תקין בנשק.

החוק של קליפורניה מאפשר לתבוע יצרניות וסוחרי נשק גם בגין הפרות לכאורה של חוקים אחרים, לרבות פרסום כוזב, תחרות בלתי הוגנת או מעשים או שיטות מרמה. החוק גם יאסור על יצרנים וקמעונאים לייצר, לייבא או למכור רובים או מוצרים נלווים שהם "מסוכנים בצורה חריגה ועלולים ליצור סיכון בלתי סביר לנזק".

קליפורניה ירי כלי נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד