ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"אחינו יוסף"

הרצוג קיבל את ביידן: "אתה בבית, ידיד ישראל"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נחת אחר הצהריים בנמל התעופה בן גוריון. את פניו של הנשיא האמריקאי קיבלו בטקס חגיגי, נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה יאיר לפיד ונפתלי בנט | ביידן אמר להרצוג עם ירידתו מהמטוס "אני בבית" | הרצוג: "אחינו יוסף! עם ישראל מקבל אותך בברכה לארץ הקודש, בזרועות פתוחות ובלב שמח"

הרצוג קיבל את ביידן: "אתה בבית, ידיד ישראל"
נשיא ארה"ב ונשיא המדינה בטקס קבלת הפנים צילום: חיים צח / לע"מ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נחת היום (רביעי) בנמל התעופה בן-גוריון. עם צאתו ממטוס ה"אייר פורס 1", האיש החולש על המעצה החזקה בעולם התקבל על ידי נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה יאיר לפיד וכפי שנסגר ברגע האחרון גם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט. קבלת הפנים לא כללה לחיצות ידיים בשל נגיף הקורונה, אך ביידן חרג ממנו וניגש בהמשך לראש האופוזיציה בנימין נתניהו ולחץ את ידו בחמימות. לצד מנהיגי המדינות, נכחו בקבלת הפנים גם שרי הממשלה וראש האופוזיציה בנימין נתניהו. "היחסים בין ארה"ב לישראל חזקים יותר מאי פעם", אמר ביידן בטקס.

נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג קיבל את פניו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בביקורו הראשון בארץ ואמר בנאומו: "אדוני הנשיא, ברוך הבא לישראל, אחינו יוסף! עם ישראל מקבל אותך בברכה לארץ הקודש, בזרועות פתוחות ובלב שמח".

 

הרצוג העניק לביידן דימוי מספר בראשית ואמר: "בדיוק כפי שיוסף, בנו של יעקב אבינו, חיפש את אחיו. כאן, אדוני הנשיא, אתה באמת בן בית. "כמו יוסף התנכ״י, אתה איש חזון ומנהיג, אשר חש מחויבות לקדם את ארצות הברית, את המזרח התיכון, את העולם כולו, ואת מדינת ישראל. ביקור היסטורי זה משקף את השותפות העמוקה בין עמינו: שותפות הנובעת ממחויבותנו המשותפת לדמוקרטיה, לצדק, לחירות, לסובלנות, לביטחון ולשלום".

הרצוג פנה לנשיא ושיבח את מדינת ישראל "מדינת ישראל, אליה הגעת כעת, היא מדינה מוצלחת וחדשנית, אשר תורמת לתיקון עולם באמצעות המדע והרפואה, טכנולוגיית מזון ומים, חדשנות בתחום האקלים והרבה מעבר לכך. "אדוני הנשיא, היית ידיד אמת ותומך עקבי של מדינת ישראל ושל עם ישראל לאורך ימי חייך. בביקורך, תדון באתגרי הביטחון הנובעים ישירות מאיראן ומשלוחותיה, אשר מאיימות על ישראל ועל שכנותיה ובכך מסכנות את האזור כולו.

"ביקורך הראשון, בשנת 1973, התקיים שבועות ספורים טרם פרצה מלחמה איומה. אך היום, רוחות השלום נושבות מצפון אפריקה, דרך הים התיכון, ועד למפרץ. ביקור זה, אדוני הנשיא, הינו מסע השלום שלך, מישראל לערב הסעודית, מארץ הקודש ועד לחג'אז. "כולי תקווה ותפילה כי מסע זה יעזור לקדם חזון אזורי של שגשוג, השתלבות, שלום, וביטחון למען אזורנו כולו". הרצוג חתם את דבריו באומרו: "ידידי הטוב, ברוך הבא, ברוך הבא לישראל, ברוך הבא הביתה".

ביידן: הפתרון המוסכם הוא שתי מדינות לשני עמים

בהמשך נאם הנשיא ביידן ואמר: "היה לי הכבוד לבקר בפעם הראשונה בישראל ב-1973, כמה שבועות לפני שפרצה מלחמת יום כיפור, בתור סנאטור צעיר מדלאוור. זה היה גם כמה שבועות לפני שהנשיא ניקסון ביקר פה לראשונה. ישבתי לצד גולדה מאיר ויצחק רבין. אני מסתכל אחורה כעת ומבין שהיה לי הכבוד לשבת עם המנהיגות ההיסטורית של המדינה הנפלאה הזו.

"לא צריך להיות יהודי בכדי להיות ציוני, היה לי כבוד עצום להכיר אותם. זהו ביקורי העשירי כאן, מאז הכרתי את כל ראשי הממשלה שלכם. כל הזדמנות לחזור למדינה הזו עם השורשים העתיקים של העם היהודי היא ברכה, משם שהקשר בין העמים הוא עמוק מאוד, דור אחר דור. הוא מתחזק, אנחנו משקיעים זו בזו, אנחנו חלק ממה שתמיד היה המטרה שחלקנו.

"כנשיא אני גאה לומר שהקשר שלנו עם מדינת ישראל חזק ועמוק מתמיד. בביקור הזה אנחנו נחזק אותו עוד יותר. אנחנו חוזרים על המחויבות למדינת ישראל הכוללת שיתוף במערכות הנשק החדשניות ביותר, תדרוך ליכולות ההגנה הטילית של ישראל, כולל תמיכה אמריקאית בכיפת ברזל ובמערכת קרן הלייזר החדשה. אנחנו נעמיק את הקשרים במדע כדי להתמודד עם האתגרים הגלובליים הטכנולוגיים. נקיים גם פסגה מיוחדת בשיתוף הודו ואוסטריה להפחתת האנטישמיות, ונעמיק את השת״פ הכלכלי במזרח התיכון."

לדברי נשיא ארה"ב, "קריטי לכל העמים באזור להגיע ליציבות. אנחנו נדון בתמיכתי המתמשכת בפתרון שתי המדינות, שלדעתי הוא האפשרות הטובה ביותר להטיח את החופש והדמוקרטיה לישראלים ופלסטינים, נחגוג את הקשרים הבין אישיים בין המדינות שלנו".

ביידן התייחס לביקורו הצפוי ביד ושם ואמר: "אנחנו נזכור את ההיסטוריה שאסור שתחזור על עצמה. אגיע ליד ושם ואכבד את זכרונם של 6 מיליון יהודים שנרצחו ברצח עם, חובתנו לזכור ולהעיד על כך ולהמשיך ולקיים את זיכרון השואה, כדי שלעולם לא נשכח ולעולם לא עוד. נמשיך את העבודה שלנו להילחם באנטישמיות, שבכל מקום שמרימה את ראשה מפיצה רעל."

"בחזון המשותף שלנו אני מצפה לזמן המשותף שלנו בימים הקרובים, שיהיו עמוסים מאוד. הקשר בינינו עוסק בכל הסוגיות שחשובות לנו וסובבות סביב הערכים המשותפים והחזון שלנו. אני מאחל לישראל וארה״ב להמשיך ולגדול לשגשג יחד למען העולם כולו, ואני מתכוון לזה, למען העולם כולו. האל יברך את כולכם".

לו"ז הביקור - חסימות הכבישים והשיבושים בבירה

רביעי
15:30 – האייר פורס 1 ינחת בישראל. כעשרים דקות לאחר הנחיתה יחל טקס קבלת פנים ממלכתי למרגלות המטוס. בשל "אילוצי לו"ז", לשרים ייאסר ללחוץ ידיים לנשיא.

16:15 – סיור במתחם מערכות ההגנה שהוצב לטובת הביקור בנתב"ג, וסקירה ביטחונית. לנשיא תוצג לראשונה מערכת 'מגן אור', לייזר ליירוט רקטות ופצמ"רים.

17:35 – ראש הממשלה ונשיא ארצות הברית יבקרו ב"יד ושם", יחד עם רה"מ לפיד ונשיא המדינה הרצוג.

חמישי
11:15 – פגישה בארבע עיניים בין הנשיא לראש הממשלה, ולאחר מכן פגישה מורחבת של שני הצדדים.

12:30 – ראש הממשלה ונשיא ארצות הברית יקיימו מפגש וירטואלי במסגרת I2U2 - מפגש מולטילטרלי עם מנהיגי ארבע מדינות: ישראל, ארצות הברית, הודו ואיחוד האמירויות. גוף ה- I2U2 הוקם באוקטובר 2021, בעקבות יוזמה של שרי החוץ דאז של ארבע המדינות, כחלק מביקור שר החוץ ההודי בישראל

13:30 – ראש הממשלה ונשיא ארצות הברית יקיימו מסיבת עיתונאים.

17:30 – טקס קבלת פנים בבית הנשיא.

19:50 – טקס פתיחת המכביה באצטדיון טדי בירושלים.

יום שישי
טקס פרידה מצומצם בנתב"ג, ביידן ימריא לסעודיה.

חסימת כבישים

במהלך ימי הביקור, החל מהשעה 15:00 ועד ליום שישי בשעות הצהריים, צפויים שיבושי תנועה וחסימות בצירים שונים באזור המרכז, בצירים המובילים לירושלים וברחבי העיר ירושלים. כמו כן ייתכנו שינויים בהסדרי התנועה בצירים הראשיים המובילים לעיר לפרקי זמן קצרים ונקודתיים.

במהלך כל ימי הביקור יפעלו מעל 16,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים אשר יתפרסו על מנת לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה במהלך הביקור.

כבישים בין עירוניים שייחסמו:

• כביש מספר 1 ייחסם לתנועה בשני הכיוונים, בהדרגה ולסרוגין, ממחלף שפירים עד מחלף גינות סחרוב, מהשעה 15:00 ועד לשעות הערב.

• ייחסמו לתנועה בשני הכיוונים גם הכניסות לכביש מספר 1 מכביש 6, במחלף בן שמן ובמחלף נשרים.

• התנועה תופנה לכביש 44, 443 ו-444. כמו כן, תיחסם לתנועה הכניסה לירושלים מגינות סחרוב למוזיאון "יד ושם" - רחוב ויצמן ושדרות הרצל עד צומת הנטקה.

כבישים בתוך ירושלים שייחסמו: 

החל משעות הצהריים, תיסגר לתנועה הכניסה לעיר ירושלים מצומת גינות סחרוב ועד למוזיאון "יד ושם", דרך רחוב ויצמן ושדרות הרצל עד לצומת הולנד. לקראת סיום ביקורו במוזיאון, ייסגרו לתנועה הרחובות- צומת הולנד שד' הרצל, שמואל בייט בשני הכיוונים ותיחסם העליה מכביש בגין לבייט. כמו כן, ייסגר קטע כביש בזק-הרצוג, רחוב עזה, כיכר פריז, קרן היסוד ורחוב דוד המלך שישאר סגור עד יום שישי בשעות הצהריים.

ביום חמישי יסגרו החל משעות הבוקר לתנועה הרחובות: מצומת דוד המלך – ז'בוטינסקי לכיוון דוד המלך, כיכר פריז לכיוון רחוב אגרון, צומת הלל – מנשה בן ישראל לכיוון אגרון.

בהמשך אותו היום, ייסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות- דוד המלך – ז'בוטינסקי עד בית הנשיא, מצומת שלמה המלך –קריב לכיוון המלך דוד, כיכר פריז לכיוון קרן היסוד, מצומת בית לחם – עמק רפאים לכיוון דוד המלך, דובנוב לכיוון ז'בוטינסקי, רח׳ הנשיא פינת הארי לכיוון בית הנשיא.

בשעות הערב, לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב בטקס פתיחת המכביה ה-21 שיתקיים באיצטדיון טדי, ייחסמו לתנועה הרחובות- דוד המלך, קרן היסוד, עזה, הרצוג וגולומב, ובסיום הטקס בכיוון ההפוך.

ביום שישי ייחסמו לתנועה החל משעות הבוקר הרחובות: יצחק קריב, אגרון בשני הכיוונים, שלמה המלך, שדרות הצנחנים, חיל הנדסה, חיים בר-לב, שד' האוניברסיטה ויצחק הנדיב.

בהמשך אותו הבוקר, ייסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות- יצחק הנדיב, שד' האוניברסיטה, בר-לב, הצנחנים, שלמה המלך, קריב, חטיבת ירושלים, דרך חברון בשני הכיוונים עד מעבר רחל.

תחבורה ציבורית

רכבת ישראל תפעל כסדרה בקו ירושלים-הרצליה. במידת הצורך, יופעלו רכבות נוספות שיועמדו בכוננות. עם חסימת המשטרה את כביש 1 משעות הצהריים, יוסטו הקווים הבין-עירוניים לדרכים חלופיות, ובראשן 443.

כמו כן, בהתאם לחסימות הצירים על ידי המשטרה ברחבי ירושלים, יחולו שינויים בקווים העירוניים, עד יום שישי. הרכבת הקלה תוסיף לפעול, כפוף לעבודות התשתית המבוצעות בימים אלה. ביום שישי, הרכבת הקלה בירושלים תפעל עד גבעת המבתר בין השעות 08:00 ועד 12:00.

ביקור ביידן בישראל יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד