ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
העמדה החדשה

כך ייראו דוכני התפילין העתידיים של חב"ד

מי לא מכיר את דוכני התפילין של חב"ד, שהפכו לחלק בלתי נפרד מהרחוב הישראלי? הדוכנים הראשונים החלו לצוץ בתקופת מלחמת 'ששת הימים', אז הורה הרבי מליובאוויטש לחסידיו לצאת לרחובות הערים ולזכות יהודים בהנחת תפילין. עמדת התפילין החדשה היא בעיצוב אומנותי של תפילין, המתאימים להצבה בעסקים ובמקומות ציבוריים

כך ייראו דוכני התפילין העתידיים של חב"ד
עמדת התפילין צילום: באדיבות המצלם

דוכני התפילין של חב"ד הפכו לחלק בלתי נפרד מהרחוב הישראלי? הדוכנים הראשונים החלו לצוץ בתקופת מלחמת 'ששת הימים', אז הורה הרבי מליובאוויטש לחסידיו לצאת לרחובות הערים ולזכות יהודים בהנחת תפילין.

"מבצע תפילין", זה שם הקוד שניתן למבצע שהפך בתוך זמן קצר לאחד מסימני ההיכר של זיכוי הרבים ברחובה של עיר. הדוכנים הללו פרחו והשתכללו ברבות השנים, כשהפכו לניידים ומותאמים לתנאי הרחוב.

במקביל, בשנים האחרונות, דוכני תפילין של קבע החלו להופיע גם בעסקים ובמרכזי קניות, על ידי המעסיקים, המעוניינים לזכות את עובדיהם ואת אורחיהם בהנחת התפילין.

בקרוב, דוכני התפילין יקבלו מיתוג ייחודי משלהם: בצעירי חב"ד חושפים את עמדת התפילין החדשה, בעיצוב אומנותי של תפילין, המתאימים להצבה בעסקים ובמקומות ציבוריים. היוזמה המקורית נולדה ביוזמת "השגרירים" של צעירי חב"ד, המופקד על רתימת מגוון מעגלים של גברים ונשים מכל גווני הקשת הישראלית למבצעי היהדות של חב"ד במעגל השנה.

הדוכנים המעוצבים מכילים בתוכם תא אחסון פנימי, מקום להנחת תפילין, קופת צדקה ומעמד לקריאת שמע - כל מה שיהודי צריך כדי להניח ולהתפלל. "העמדות האומנותיות הן בבחינת יין ישן בכלי חדש", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "מתיחת הפנים של דוכני התפילין בוודאי תביא להתעוררות מחודשת ולרענון של המבצע שזיכה עד היום מליוני יהודים בהנחת תפילין".

חב"ד תפילין הנחת תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד