ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
האינפלציה שוברת שיאים

ביידן עזב את ארה"ב בשעתה הקשה: שפל של 41 שנה

נשיא ארה"ב נחת בישראל כשבארצו המצב הכלכלי לא נראה מעודד, נתוני מדד המחירים לצרכן של יוני זינקו ל-9.1% | האנליסטים ציפו לשיעור אינפלציה של 8.8%, לעומת 8.6% במאי, המשמעות היא הגברת הלחץ על הבנק המרכזי בארה"ב להמשיך בהעלאות הריבית החדות

ביידן עזב את ארה"ב בשעתה הקשה: שפל של 41 שנה
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

האינפלציה בארה"ב זינקה בחישוב שנתי ביוני ל-9.1% מ-8.6% במאי. שיא של 41 שנה. הצפי היה לעלייה מתונה יותר ל-8.8%. בחישוב חודשי נרשמה גם עלייה גדולה מהתחזיות ל-1.3% מ-1% במאי. התחזיות היו לעלייה ל-1.1%.

שיעור הריבית במשק האמריקאי עומד על 1.5%-1.75% אחרי מספר העלאות חדות. וכך גובר הלחץ על הבנק המרכזי בארה"ב להמשיך בקצב חד של העלאות ריבית, במטרה לקרר את האינפלציה הגואה.

בחודש יוני לבדו עלו המחירים ב-1.3%, לעומת צפי של 1.1%. העלייה במחירים הייתה רחבה, והמדדים לבנזין, דיון ומזון עלו בצורה הניכרת ביותר. מדד מחירי האנרגיה עלה ב-7.5% בחודש, מה שמסביר חצי מעליית המחירים. מחירי הבנזין עלו ב-11.2%. מדד מחירי המזון עלה ב-1% בחודש האחרון.

מדד ההכנסות בניכוי אינפלציה, המודד את השכר הריאלי, ירד ב-1%. גם מדד הליבה, שאינו כולל אנרגיה ומזון, עלה מעל לציפיות והגיע ל-5.9%.

גורמים בפד אמרו שהם תומכים בהעלאת ריבית של 0.75% ביולי, בהם רפאל בוסטיק, נשיא הפדרל ריזרב באטלנטה. "אני תומך באופן מלא בהעלאה של 0.75%", אמר בסוף השבוע שעבר ל-CNBC. "המומנטום העצום שבו אנחנו נמצאים מאפשר לנו להעלות את הריבית בלי לפגוע בכלכלה לטווח הארוך".

כלכלת ארה"ב ג'ו ביידן אינפלציה גבוהה ביקור ביידן בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד