כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מה הכי מטריד את הציבור בבחירות?

סקר חדש מעריך: גוש נתניהו משיג 61, שקד בחוץ ולפיד מתחזק

111 ימים ליום הבחירות, סקר חדש שמתפרסם הערב מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, הרי שהליכוד היה רושם זינוק משמעותי בכוחו וגם נתניהו מרכיב ממשלת ימין על מלא עם החרדים וסמוטריץ ובן גביר • לפיד מתקרב במפתיע לנתניהו בהתאמה לראשות ממשלה • כל הפרטים

סקר חדש מעריך: גוש נתניהו משיג 61, שקד בחוץ ולפיד מתחזק
סיבה לחייך. בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל, וללא קשר אליו מתפרסם סקר מנדטים שמביא בשורה לגוש הימין שתומך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. לפי הסקר שפורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של 'ערוץ 14', גוש הימין משיג 61 מנדטים, כשאיילת שקד נמצאת מתחת לאחוז החסימה.

לפי הסקר, אם הבחירות לכנסת ה-25 היו מתקיימות היום, הרי שהתוצאה היתה כך: מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה משיגה 36 מושבים לעומת 30 כיום, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד - 20 מושבים, לעומת 17 כיום. 'כחול לבן - התקווה החדשה' בראשות בני גנץ וגדעון סער עם 14 מושבים. 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' היתה משיגה 9 מושבים, לעומת 6 בכנסת הנוכחית.

מפלגת ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי שומרת על כוחה הנוכחי עם 9 מושבים, כך גם 'יהדות התורה' בראשות משה גפני, עם 7 מושבים וכך גם 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן ששומרת על כוחה עם 6 מושבים. מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי נחלשת מ-7 מושבים בכנסת הנוכחית ל-5 לו הבחירות מתקיימות היום, כך גם 'הרשימה המשותפת' בראשות איימן עודה, יורדת מ-6 כיום ל-5.

שלטי בחירות. צילום: דוד כהן, פלאש 90.

מפלגת 'רע"מ' של מנסור עבאס על 5 מושבים, מפלגת 'מרצ' שעדיין לא ברור מי יעמוד בראשה לאחר שניצן הורוביץ הודיע שלא יתמודד שוב על ההנהגה, לא מצליחה להתאושש ועדיין נמצאת בסכנת הכחדה כשהיא מקבלת בסקר 4 מושבים, לעומת 7 בכנסת הנוכחית.

גם בסקר זה כמו בשני הסקרים שפורסמו שלשום מפלגת 'ימינה' בראשות איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 1.9% מהקולות.

החלוקה לגושים: מפלגות הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה משיגות יחד - 61 מושבים, לעומת גוש המרכז שמאל + הרשימה משותפת שמשיג 59 מושבים.

נתון מפתיע בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה

באשר לשאלה מי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה? בנימין נתניהו קוטף כרגיל את המקום הראשון עם 42%, כשאחריו יאיר לפיד עם 21% שסבורים כי הוא המתאים ביותר ואחריו בני גנץ עם 16%. 21% מבין משיבי הסקר השיבו כי הם אינם יודעים מי המתאים ביותר לתפקיד.

כאשר הם נשאלו, מי מבין שני האישים מתאים לכהן בתפקיד ראש הממשלה? כאן נרשמת הפתעה מוחלטת, כאשר, 46% סבורים שבנימין נתניהו ראוי ביותר, לעומת 41% שסבורים כי יאיר לפיד ראוי ממנו. 13% הנותרים מבין המשיבים השיבו ש'אף אחד מהם' או 'לא החליטו'.

נתניהו ולפיד בכנסת. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

מו"מ עם הפלסטינים בתקופת בחירות

כן נשאלו משתתפי הסקר, האם יש ליאיר לפיד לגיטימציה להוביל מו"מ עם הפלסטינים בתקופת הבחירות? ובכן, 55% סבורים שאין לו לגיטימציה, לעומת 42% שסבורים שיש לו לגיטימציה להוביל מהלך משמעותי שכזה כראש ממשלת מעבר.

באשר לשאלה, "האם אתם תומכים במו"מ עם הפלסטינים על בסיס עמדת ארה"ב של שתי מדינות לשני עמים?" ובכן, 34% מתנגדים, 33% תומכים, 29% התנו זאת רק אם יופסקו הטרור וההסתה, ו-4% השיבו תשובה שונה משלהם.

מה לדעתכם הנושא החשוב ביותר בבחירות הקרובות?

40% השיבו כי יוקר המחייה, ל-22% האחדות בחברה בישראל חשובה יותר, ל-16% מהמשיבים לסקר חשובה רפורמה במערכת המשפט, לעשרה אחוזים חשוב הטיפול בשחיתות הציבורית, ל-5% הטיפול בפשיעה, ל-4% המו"מ עם הפלסטינים, ו-0% הטיפול בקורונה.

המדגם נערך באמצעות Direct Polls LTD עבור ערוץ עכשיו 14, בתאריך ה- 12 ביולי 2022, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 1,135 נדגמים בוגרים (בני 18+) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.
גוש הימין יש 61 מנדטים, איילת שקד מתחת לאחוז החסימה.

סקר מנדטים בנימין נתניהו ממשלת ימין בחירות לכנסת ה-25 ערוץ 14 מכון הסקרים דיירקט פולס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד