י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עצרו וגירשו בכוח

זלנסקי: לרוסיה אין את האומץ להודות בתבוסה במלחמה"

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי רוסיה פחדנית מכדי להודות כי הפסידה במלחמתה, בת חמישה חודשים, במדינתו, "אין להם שמץ של אומץ להודות בתבוסה ולהסיג חיילים מהשטח האוקראיני". ארה"ב: "העברה וגירוש של אנשים מוגנים הם הפרה חמורה של אמנת ג'נבה להגנה על אזרחים ומהווה פשע מלחמה"

זלנסקי: לרוסיה אין את האומץ להודות בתבוסה במלחמה"
ההרס הנורא במזרח אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

הנשיא זלנסקי טוען שלרוסיה אין את "האומץ להודות בתבוסה" במלחמה באוקראינה. "אין להם יותר כוח אסטרטגי, אופי או הבנה של מה שהם עושים כאן, על אדמתנו", אמר זלנסקי ביום שלישי, "אין להם שמץ של אומץ להודות בתבוסה ולהסיג חיילים מהשטח האוקראיני".

המילים הללו מגיעות כאשר רוסיה ממשיכה במתקפה שלה במזרח אזור דונבאס באוקראינה, וקייב מתחילה במתקפת נגד חדשה בדרום המדינה. לפי אוקראינה, רוסיה פגעה ב-28 ישובים הגובלים בים השחור והרגה לפחות חמישה בני אדם.

הקרמלין גם טוען שהפיל ארבעה מטוסים צבאיים אוקראינים, דבר שקייב מכחישה. רוסיה הכריחה אזרחים אוקראינים לעבור לרוסיה. ארה"ב גינתה ביום רביעי בחריפות את "העברה וגירוש של אנשים מוגנים בצורה לא חוקית" על ידי כוחות רוסים מאזורים באוקראינה שבהם מוסקבה שולטת כעת.

"הערכות ממגוון מקורות, כולל ממשלת רוסיה, מצביעות על כך שרשויות רוסיה חקרו, עצרו וגירשו בכוח בין 900,000 ל-1.6 מיליון אזרחים אוקראינים, כולל 260,000 ילדים, מבתיהם לרוסיה לעתים קרובות לאזורים מבודדים", כך אמר שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן בהצהרה. "העברה וגירוש בלתי חוקיים של אנשים מוגנים הם הפרה חמורה של אמנת ג'נבה הרביעית להגנה על אזרחים ומהווה פשע מלחמה".

משרד החוץ האמריקאי טען כי תינוקות אוקראינים מובאים לאימוץ ברוסיה וכי המדינה מגרשת אלפי אזרחים אוקראינים. "ארה"ב והשותפות שלנו לא ישתקו. אוקראינה ואזרחיה ראויים לצדק", אמר בלינקן.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד